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 2003MAL
マレーシアGP 予選での燃料搭載量 Malaysia GP Fuel Load on Qualifying
新予選における各ドライバーの給油量はどうだったかを決勝のピットストップから検証してみます。予選タイムは、給油量と、ドライビングの両方が可変値となり、複雑になっています。レース1周目のアクシデントは、さらに検証を困難にしてしまいました。フェラーリは他チームより重めですが、グリッドで前に車がいるのを嫌がり、次戦から軽くしてくるでしょうか。 Verify how the amount of fuel load of each driver in a new qualify was from pit stops of the race. Both the amount of fuel load and driving as variable value, so qualifying time is complicated. The accident of the 1st lap of the race makes verification difficult further. Although Ferrari is heavier than other teams, does Schumacher dislike cars is in front and make it light from a next game by the grid?

最初のピットストップが17周目だったドライバーが3人います。バトン、フレンツェン、ダ・マッタです。この3人の予選タイムは、バトンが1:38.073(9番手)、フレンツェンが1:38.291(13番手)、ダ・マッタが1:38.097(11番手)でした。ザウバーは同じ周回数なのに0.2秒遅いことがわかります。
ハイドフェルドはフレンツェンより4周短い13周目にピットインしています。ハイドフェルドの予選タイムは1:37.766(6番手)で、フレンツェンより0.525秒速かったのでした。単純に考えると1周分の燃料が0.131秒遅くすることになります。
しかし、トヨタは計算が合いません。パニス(予選10番手)はダ・マッタとの予選タイム差が0.003秒と変わらなかったのに、ピットインは5周も早かったのです。ダ・マッタとバトンのタイムが同じくらいなので、ダ・マッタが速いというより、パニスがミスしたのではないかと思われます。開幕戦が5番手だったパニスは、今回も同じぐらい上位に来てもおかしくありませんでした。
ルノーの二人はどうでしょう。アロンソ(PP)とトゥルーリ(2番手)の予選タイム差は0.173秒でした。第一スティントの周回数の差は2周でした。このことから1周分で0.087秒遅くなることになります。ザウバーより小さいのは、予選のセクター3でトゥルーリが異様に速かったからのようです。予選の実質的な勝者はトゥルーリです。
フェラーリはシューマッハ(3番手)が3周目にピットインしてわずかに給油しました。このためバリチェロ(5番手)との単純な比較ができなくなってしまいました。バリチェロとアロンソの比較では、予選タイム差が0.535秒で、周回数の違いは8でした。ファステストラップの差で実力を測ると、バリチェロはアロンソより0.464秒速くなっています。これが両チームの実力差です。そして、予選とFLの差を合計すると0.999秒になります。約1秒がルノーの目標値でした。8で割ると0.125秒になります。それはルノーとフェラーリの1周分の影響値です。ザウバーの値に近いですね。
シューマッハの3周目の給油は実質1秒間で、3周分と思われます。走った分だけ注ぎ足したようです。ということは、予選は23周分の燃料となります。シューマッハはバリチェロより1周分多く、それでいてタイムは0.186秒速いことになります。FLはシューマッハが0.130秒速くなっています。これはドライバーの実力差でしょうか。
他チームと比べると、フェラーリの最初の燃料は重めです。シューマッハはグリッドで前に車がいるのを嫌がり、次から軽くしてくるでしょうか。
マクラーレンはライコネン(7番手)とアロンソで比較してみましょう。予選タイムは0.814秒遅く、周回数は5周多く、FLは0.449秒速くなっています。計1.263秒を5で割ると0.253秒になりました。ちょっと大きいですね。ライコネンはバリチェロより第一スティントが3周短いのに、予選で0.279秒も遅かったのでした。それでいてFLは+0.087秒と互角です。つまり、ライコネンは予選が速くなかったと思われます。メルボルンの予選で大きなミスをしたので、今回は慎重に走りすぎたのではないでしょうか。
ウィリアムズはR・シューマッハ(17番手)が予選でアロンソより1.745秒遅く、給油は8周あとの22周目でした。FLは0.993秒遅いです。1.745から0.993を引いてから8で割ると、0.251秒になります。ラルフは予選で2回ミスをしたので、差が大きくなってしまいました。
モントーヤ(8番手)は1周目のピットインで3周遅れになりましたが、給油もしたのでしょう。次のピットインがレース中間点の28周目になっています。まさか予選を28周分の重さで走ったのではないでしょう。ラルフとの予選タイム差が-0.815秒で、燃料も6周分多いというのは変です。

新予選においては、チームがドライバーごとに燃料搭載量を変えてきています。予選チームメイト対決は、実力を測る尺度にはならなくなってしまいました。
There are three drivers whose first pit stops were the 17th lap. They are Button, Frentzen, and da Matta. For Button, 1:38.073 (No. 9) and Frentzen 1:38.291 (No. 13) and da Matta 1:38.097 (No. 11) of this qualifying. Although Sauber is the same number of the circumference, it turns out that it is late for 0.2 seconds. 
The pit in of Heidfeld is carried out to the 13th lap shorter 4 lap than Frentzen. The qualifying time of Heidfeld was 1:37.766 (No. 6), and since it was quicker than Frentzen for 0.525 seconds, it was carried out. If it considers simply, the fuel for 1 lap will make it late for 0.131 seconds. 
However, calculation does not suit Toyota. Although Panis (qualifying of No. 10) did not change the qualifying time difference with da Matta with 0.003 seconds, no less than 5 laps of pit in were early. It is thought whether Panis made the mistake rather than da Matta is quick, since the time of da Matta and Button is the about the same. Even if it came to the higher rank to the extent that it was the same, Panis the grid the opening games was 5th was not amusing, and was also carried out this time. 
How are two persons of Renault? The qualifying time difference of Alonso (PP) and Trulli (No. 2) was 0.173 seconds. The difference of the number of the circumference of the first stint was 2 laps. It will become late [ for 0.087 seconds ] from this at a part for 1 lap. It seems that what is smaller than Sauber is because Trulli was strangely quick with the sector 3 of a qualifying. The substantial winner of a qualifying is Trulli. 
Schumacher (No. 3) did the pit in of Ferrari to the 3rd lap, and it loaded with fuel slightly. For this reason, the simple comparison with Barrichello (No. 5) becomes impossible. In comparison of Barrichello and Alonso, the qualifying time difference of the difference in the number of the circumference was 8 in 0.535 seconds. If ability is measured with the difference of a fastest lap, Barrichello is quick for 0.464 seconds from Alonso. This is the merit difference of both teams. And it will have been 0.999 seconds if the difference of a qualifying and FL is totaled. About 1 second was Renault's target value. It will have been 0.125 seconds if it divides by 8. It is the influence value for 1 lap of Renault and Ferrari. Is it close to the value of Sauber? In [ real ] 1 second, Schumacher's oil supply of the 3rd lap is considered to be a part for 3 lap. It seems that only the part which ran was poured out and added. In saying, a qualifying serves as the fuel for 23 lap. There will be more Schumacher by 1 lap than Barrichello, and, and yet, a time will be quick for 0.186 seconds. As for FL, Schumacher has become quick for 0.130 seconds. Is this the merit difference of a driver? Compared with other teams, the fuel of the beginning of Ferrari is a little heavy. Does Schumacher dislike that a car is in front and make it light from the next by the grid? 
Raikkonen (No. 7) and Alonso should compare McLaren. A qualifying time is late for 0.814 seconds, there is many circumference 5 lap and FL is quick for 0.449 seconds. It had been 0.253 seconds when a total of 1.263 seconds was divided by 5. Is it large just for a moment? Although the first stint was shorter than Barrichello 3 lap, since no less than 0.279 seconds were late, Raikkonen  was carried out by the qualifying. And yet FL is equal with + 0.087 seconds. That is, it is thought that Raikkonen did not have a quick qualifying. Since a big mistake was made by the qualifying of Melbourne, didn't it run too much carefully this time? 
Williams's R.Schumacher (No. 17) was later than Alonso for 1.745 seconds at the qualifying, and oil supply was the 22nd lap of 8 laps after. FL is late for 0.993 seconds. It will have been 0.251 seconds if it divides by 8 after subtracting 1.745 to 0.993. Since Ralf made a mistake twice by the qualifying, a difference becomes large. Probably, fuel load was also carried out although Montoya (No. 8) became delay 3 lap in the pit in of the 1st lap. The next pit in is the 28th lap of a race middle point. Probably, a qualifying was not run the weight for 28 lap by no means. The qualifying time difference with Ralf is - 0.815 seconds, and it is strange that there is also much fuel by 6 lap.

In a new qualifying, the team has changed the amount of fuel loading for every driver. Qualify teammate confrontation stops becoming the measure which measures ability.
マレーシアGP 予選での燃料搭載量 Malaysia GP Fuel Load on Qualifying

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