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 2003MAL
マレーシアGPラップタイム分析(3) 下位集団

Malaysia GP Laptime Analysis(2) Low rank group

マレーシアGPラップタイム分析の3回目は、9位以下の8人です。当サイトの注目はウィルソンです。今回もオープニングラップで19位から8位にジャンプアップしてくれました。 The 3rd time of the Malaysia GP lap time analysis is eight subsequent persons the 9th place. Attention of this site is Wilson. He also jumped up to the 8th place from the 19th place on the opening lap this time.

フレンツェンは9位に終わりました。予選13番手でしたが、1周目はスタートで1速に入らず、15位に落ちました。その後はダ・マッタに抑えられました。ピットでストールしたのも痛かったです。後半はファーマンの後ろを36周目からずっと走りました。最終ラップに追い抜くことができました。最も速いラップが15番目の1分39秒287というのは、ザウバーの戦闘力不足を物語ります。フェラーリの型落ちエンジンはフォードに差をつけることが出来ません。

ファーマン
は後続をブロックし続けました。序盤はダ・マッタを抑えました。中盤にトゥルーリを抑えました。終盤はフレンツェンを抑えたのですが、最終ラップに追い抜かれてしまいました。ファーマンは1ストップ作戦で、17-21周目に6位を走りました。最も速いタイムが16番目の1分39秒665でした。トゥルーリは2秒速く走れるのに追い抜けませんでした。フォードとルノーの最高速はほとんど変わりません。

ダ・マッタが痛かったのはピットスタートだったことです。第一スティントの中団の争いの中から、1回目のピットストップで抜け出しました。これはトヨタの車がピットアウト後に速かったためです。しかし終盤に燃圧トラブルから予定外のピットインを余儀なくされ11位に終わりました。ピットスタートと燃圧トラブル、この2つがなければポイントが取れていたでしょう。

ウェバーは予選15番手から1周目10位、15周目に7位まで上がりました。フレンツェンより速いペースで走れました。ダ・マッタといい勝負をしていたので、完走できれば入賞の可能性がありました。しかしジャガーも燃料系のトラブルが出てしまいました。1回目のピットで30秒以上タイムロスしてしまいました。そして、最後まで走れなかったのです。
Frentzen was finished with the 9th place. Although qualifying was No.13, 1st lap, he did not go into 1st gear at a start, but fell to the 15th place. It was stopped by da Matta after that. It was also painful to have carried out the stole in the pit. Firman's  back was much run from the 36th lap the second half. It was able to pass on the last lap. 15th quickest lap 1:39.287 tells the shortage of fighting power of Sauber. The model omission engine of Ferrari cannot distinguish between Ford.

Firman continued blocking succession. Da Matta was stopped the opening part. Trulli was stopped in the middle stage. It will be passed by the last lap although Frentzen was stopped the final stage. Firman is 1 stop strategy and ran the 6th place to the 17 to 21st lap. The quickest time was 16th 1:39.665. Although Trulli could run quickly for 2 seconds, he was not able to be passed. The maximum speed of Ford and Renault hardly changes.

Da Matta has been painful from pit start. It slipped out for the 1st pit stop out of argument of the middle group of the first stint. This is because the car of Toyota was quick after pit out. However, it was obliged to unexpected pit in from the fuel pressure trouble in the end, and finished with the 11th place. Probably, the point was taken when a pit start, a fuel pressure trouble, these two did not exist.

Webber went up from wualifying of No. 15 to the 10th place at 1st lap and the 15th lap to the 7th place. It was able to run at the pace quicker than Frentzen. Since it was fighting by calling it da Matta, when it could run the whole distance, there was possibility of point. However, the trouble of a fuel system comes also out of Jaguar. A time loss is carried out 30 seconds or more in the 1st pit. And it was not able to run to the last.

ウィルソンは今回も健闘しました。予選19番手から、1周目に何と8位にジャンプアップしました。開幕戦は20位から12位にジャンプしていました。ウィルソンは今年のスタートキングに名乗りを上げました。序盤はジャガーやジョーダンと互角のタイムを出していたのも光ります。

ピッツォニア
は1周目にモントーヤに追突して後退しました。その後は43周目にブレーキトラブルでスピンするまで淡々と走りました。ラップタイムは全体的にウェバーより遅くなっています。今回、新人の他の3人は良い点がありましたが、ピッツォニアだけは何もありませんでした。

モントーヤ
は1周目に追突されて3周遅れになりました。追突したピッツォニアは70秒遅れでした。ピッツォニアにもペナルティがあってしかるべきではなかったでしょうか。モントーヤは2周目で3分13秒遅れ、53周目は5分16秒遅れでした。1周目で終わったレースを最後までよく走ったものです。最も速いラップは6番目の1分37秒787で、ラルフより0.284秒速いものでした。しかし、マレーシアだけを見れば、ウィリアムズはルノーに速さで負けたと言えます。

フェルスタッペンは絶望的な遅さでした。ミナルディは燃料が重いときの方が速いのかと思うようなラップタイムでした。フェルスタッペンは期待ほど活躍できず、レースではウィルソンに負けています。
Wilson also worked hard this time. From qualifying of No.19, he jumped up to 8th place at the 1st lap. The opening game was jumped from the 20th place to the 12th place. Wilson raised introducing himself to the start king of this year. Having taken out Jaguar and the time equal with Jordan the opening part also shines.

Pizzonia clashed [ from behind ] and retreated to the 1st lap at Montoya. He ran indifferently until it carried out the spin to the 43rd lap in the brake trouble after that. The lap time is later on the whole than Webber. Although there was a newcomer's point with others sufficient [ three persons ] this time, only Pizzonia had nothing.

The 1st lap clashes against Montoya from behind, and it became delay 3 laps. Pizzonia which clashed from behind was 70 second delay. There is no penalty, and should it carry out and cut to Pizzonia, either? Montoya was overdue for 3 minutes and 13 seconds by the 2nd lap, and the 53rd lap was 5 minutes and 16 second delay. The race finished as the 1st lap is often run to the last. The quickest lap was 6th 1:37.787, and was quicker than Ralf for 0.284 seconds. However, only Malaysia, Williams can be said that they lost Renault at speed.

Verstappen  was hopeless lateness. It was the lap time which is regarded as whether the direction of Minardi when fuel is heavy is quick. Expectation cannot play an active part but he lost by Wilson at the race.
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