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 2003MAL
マレーシアGPラップタイム分析(2) 入賞争い

Malaysia GP Laptime Analysis(2) Battle for Point

マレーシアGPラップタイム分析の2回目は、4位から8位までに入賞した5人(R・シューマッハ、トゥルーリ、M・シューマッハ、バトン、ハイドフェルド)と、彼らと序盤に互角だったパニスを取り上げます。 It is the 2nd time of the Malaysia GP lap time analysis. Five drivers who pointed by the 8th place from the 4th place (R.Schumacher, Trulli, M.Schumacher, Button, Heidfeld), and equal Panis is taken up with them at the beginning.

R・シューマッハは予選17番手から、どうやって4位に入れたのでしょうか。まず、ビルヌーブとフィジケラがスタートできませんでした。ダ・マッタがピットスタートになりました。これで自動的に14番手です。次に、ターン2の混乱で前の5人が後退し、9位に上がります。3周目にはクルサードがリタイヤして8位です。4周目にウィルソンを追い抜き7位に上がります。この後バトンの後ろで走り続けますが、9周目から15周目までは、トゥルーリから防戦一方でした。パニスとハイドフェルドがピットインして14周目に5位に浮上。17周目にバトンのピットインで4位に上がったのです。あとはピットインを遅らせた作戦が功を奏し、大半を孤独な走行で淡々と走りました。最も速かった周はピットアウト直後24周目の1:38.071で、全体の8番目に過ぎず、トゥルーリよりも0.584秒遅いものでした。セパンでのウィリアムズは、明らかにルノーより遅かったのです。ラルフはレースで無理せず走ったのが結果としては良かったことになりました。

トゥルーリは逆にフラストレーションのたまるレースでした。大半の周回を前車のテールエンドを見ながら走り、速さを生かすことが出来ませんでした。9-15周目はラルフ、18-21周目はファーマン、24-33周目と38-54周目はバトンの後ろでした。最も誤算だったのは、バトンに対して、2度のピットインとも前に出ることが出来なかったことです。特に2度目のピットインでトラブルがあり、10秒近くロスしてしまったのが響きました。これがなければ、バトンの前に出て、ラルフ攻略に向かえたはずでした。トゥルーリは50周目にスピンしますが、最終ラップでバトンがミスしたため、結果的に5位を得ることが出来ました。トゥルーリにとって、1周目の接触とピットでのトラブルがなければ、アロンソより前にいた可能性がありました。

M・シューマッハは、3周目のフロントウィング交換と、9周目のドライブスルー・ペナルティで、1位から1分18秒遅れの14位に落ちました。問題はその後です。炎の追い上げを開始すれば、表彰台も夢ではなかったのではないかと思われます。3位アロンソはライコネンから1分4秒遅れでレースを終えたからです。しかし、ミヒャエルと1位とのタイム差はずるすると広がって行きました。さらに、22周目からピットイン直前の26周目まで、軽い状態なのに、目の前のハイドフェルドを追い抜くことが出来ませんでした。8位走行のこのとき、モチベーションが下がっていたのではないかと思われます。26周目のピットインで周回遅れになりました。ピットアウトしてポイント圏外の10位に下がってから、ペースを上げます。1点でも多くポイントを取っておきたかったのでしょう。2度目のピットイン直後の45周目にファステストラップ1:36.412をマークしました。終盤、トゥルーリを目の前にして、悪いことをしたという意識から追い抜くことはできませんでした。
How did R.Schumacher put into the 4th place from 17th from qualifying? First, Villneuve and Fisichella had not started. Da Matta started from the pit lane. Ralf was 14th, automatically. Next, five former drivers retreated by confusion of turn 2, and Ralf went up to 9th place. Coulthard retired at 3rd lap and Ralf was 8th place. He passed Wilson at 4th lap and went up to 7th. Although he continued running behind Button after this, 15th lap was defensive battle one side from Trulli from 9th lap. Panis and Heidfeld carried out pit in, and surface to the 14th lap at 5th place. Ralf went up to the 17th lap in the pit in of Button at 4th place. The strategy which delayed pit in did good so, and the rest ran most indifferently to the solitary run. The fastest lap was 1:38.071 of the 24th lap after pitout, and it did not pass over it to the 8th of the whole, it was later than Trulli for 0.584 seconds. Williams in Sepang was clearly later than Renault. It means it being good to have not carried out unreasonableness but to have run in the race, as a result as for Ralf.

Trulli was the race in which frustration is bottled up conversely. A great portion of circumference was not able to be run, seeing the tail end of the preceding car, and speed was not able to be employed efficiently. For 9 to 15th lap, he is behind Ralf, 18 to 21st lap, behind Firman, 24 to 33rd and 38 to 54th lap behind Button. It having been miscalculation most is were not able to come out of the pit in of 2 times before to Button. There having been a trouble and having lost about 10 seconds especially, in the 2nd pit in. When there was this [ no ], it must have come out before Button and went to the Ralf capture. Although the spin of Trulli was carried out to the 50th lap, since Button made the mistake on the last lap, the 5th place was able to be obtained as a result. For Trulli, when there was no trouble in contact of the 1st lap and a pit, it may have been before Alonso.

M.Schumacher was front wing exchange of the 3rd lap, and the drive-through penalty of the 9th lap, and fell to the 14th place of delay for 1 minute 18 seconds from the leader. The problem is after that. If catching up of a flame is started, it will be thought whether he rose to the podium. Because 3rd place of Alonso, he finished by delay for 1 minute 4 seconds from Raikkonen. However, the time difference of Michael and the 1st place spread gradually, and went. Furthermore, although it was in the state light from the 22nd lap to the 26th lap in front of pit in, impending Heidfeld was not able to be passed. The 8th place is considered whether motivation had fallen at this time of a run. It became circumference delay in the pit in of the 26th lap. A pace is raised, after carrying out pit out and falling in the 10th place of the point outside of the circle. Many at least one point is taken and, probably, it swarmed. The fastest lap 1:36.412 was marked on the 45th lap just after the 2nd pit in. It was not able to pass from the consciousness of having carried out Trulli at hand and having done the bad thing in the end.

バトンは。
ハイドフェルドも。
パニス
は。
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