2004 | |||
McLaren MP4-19 |
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Mar.1,2004 |
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エンジンはパワー不足で、信頼性もない。それがシャシーにも影響してしまった。マクラーレンMP4-19の評判は地に落ちたかのごとくだ。開幕前の時点でこの車の評価ほど難しいものはない。いったいMP4-19の内部では何が起こっているのか。 |
Power of engine is insufficient
and it is unreliable. It has also influenced the chassis. It seems that
the reputation of McLaren MP4-19 fell to the ground. Nothing is more
difficult than evaluation of this car at the time before opening. What has
really happened inside MP 4-19? |
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MP4-19は、お蔵入りになった前年のMP4-18のコンセプトを引き継いでいる。それは低いノーズ、低ダウンフォースのフロントウィング、ツインキール、そして著しく絞り込まれたサイドポッドからなる。 乱れた流れは、外に追い出す。フロントウィングの両側の下を流れる空気は、ツインキールとターニングベインを通って外側に出される。一方、ノーズ下から中央を流れる空気は、ツインキールとターニングベインによって整流されて後方へ流れる。 マクラーレンの空力部門の実力は折り紙つきであり、彼らの武器とも言える。ここが問題になっているのではない。 今シーズン、ウィリアムズは革新的なノーズという武器を手に入れた。だが彼らはそれをまだ車全体に生かしきれていない。これからもっと速くなる余地がある。フェラーリは新しくなっていないが、信頼性はある。あとはブリヂストン次第であろう。ルノーは明らかに3強と肩を並べたが、信頼性の問題がつきまとう。 2004年はどこも決め手を欠いて混戦模様といわれる。マクラーレンはライコネンの速さと安定性で抜け出せる可能性はあった。だが信頼性の問題がそれを阻んだ。 |
MP4-19 has succeeded the concept
of MP4-18 of the previous year which was put on the shelf. It consists of
a low nose, the front wing of low down force, twin keel, and side pod
narrowed down remarkably. The disordered flow is driven out outside. The air which flows the bottom of the both sides of the front wing is taken out outside through a twin keel and a turning vane. On the other hand, it is rectified by twin keel and the turning vane and the air which flows a center from under a nose flows back. The ability of the aerodynamics section of McLaren is with a guarantee, and can also be called their arms. This has not been a problem. A season and Williams got arms called a reformist nose now. But they have not yet utilized it thoroughly for the whole car. There is room which becomes future quicker. It is reliable although Ferrari is not new. The rest will be dependent on Bridgestone. Although Renault equaled about top three, the problem of reliability hangs around. 2004, where lacks a conclusive factor and will be called confused fight pattern. It may be able to slip out of McLaren with the speed and stability of Raikkonen. But the problem of reliability obstructed it. |
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MP4-19はテストでメカニカル部分が弱点になった。MP4-18のエンジンは振動がひどく、そのせいでパーツのトラブルを引き起こしていた。新しいエンジンも同じ問題を抱えたままのようだ。最初のテストではエンジンではなく、シャシーの温度と振動を測っていた。2月に入っての遅いラップタイムの原因は、エンジンとシャシーを統合する問題がいまだに後を引きずっていたことだった。 問題はギヤボックスにもあった。カーボンのギヤボックスは、MP4-17で高い信頼性を得ていたが、MP4-18のエグゾーストの取り回しとの相性が悪かった。ギヤボックスそのものではなく、そこにマウントされたリアサスペンションに不具合を生じた。 噂のツインクラッチは、ギヤの奇数枚目と偶数枚目ごとに別々のクラッチを持っている。一方が駆動している間、他方はすでに次のギヤにつながっている。これによりギヤシフトがさらに高速になる。超小型クラッチと高度なソフトウェアがツインクラッチを可能にした。 しかし、エレクトロニクスがギヤシフトを行うことは、FIAが禁止する動きを見せた。無限可変トランスミッションとみなされる。そこでマクラーレンはツインクラッチを断念し、通常の7速にせざるを得なかった。 |
As for MP4-19, the mechanical
portion became the weak point by the test. The engine of MP4-18 had a
severe vibration, and the trouble of parts was caused by the cause. It
seems that the problem same as new engine has been held. By the first
test, not engine but the temperature of a chassis and vibration were
measured. The cause of the late lap time which would enter in February was
that the problem which unifies engine and a chassis was still dragging the
back. The problem was also in the gear box. Although the gear box of carbon had acquired high reliability by MP4-17, its affinity with management of exhaust of MP4-18 was bad. Fault was produced not in the gear box itself but in the rear suspension mounted there. The twin clutch of rumor has a separate clutch every even sheet with the odd sheet of a gear. While one side is driving, another side already connects with the following gear. Thereby, a gear shift becomes still high-speed. A micro clutch and advanced software made the twin clutch possible. However, that electronics performs a gear shift showed the motion which FIA forbids. It is regarded as infinity variable transmission. Then, McLaren could not but abandon the twin clutch and could not but make it usual 7 speeds. |
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MP4-19は、基本的な速さを持っている。マクラーレンとメルセデスにとって、最優先課題は信頼性であり、他のことは後回しでよい。とにかくレースで完走できることが重要だ。前半戦の戦い方としては、予選は上位に来て、レースではマシンをいたわりながら後続を抑え続け、出来る限りポイントを稼ぐことだ。その間に問題を解決し、後半戦に逆転するシナリオを描けるかどうかにかかっている。 |
MP4-19 has fundamental speed.
For McLaren and Mercedes, the subject of the highest priority is
reliability and other things are good at deferment. It is important that
it can run the whole distance in a race anyhow. As how to fight the first
half of the game, a qualifying is continuing suppressing succession,
coming to a higher rank and consoling a machine in a race, and earning a
point as much as possible. A problem is solved in the meantime and it has
started whether the scenario reversed during second half of the game can
be drawn. |
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McLaren MP4-19 |
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2004 |