2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2004 BAHRAIN |
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4/2(金)フリー走行(日本時間17:00-18:00,
20:00-21:00) 4/3(土)フリー走行(日本時間15:00-15:45, 16:15-17:00)、予選(日本時間19:00-、地上波放送25:45-26:30) 4/4(日)レース(日本時間20:30-、地上波放送23:50-25:35) |
Apr.2(Fri.)
Practice(11:00-12:00, 14:00-15:00) Apr.3(Sat.) Practice(9:00-9:45, 10:15-11:00), Qualify(13:00-) Apr.4(Sun) Race(14:30) |
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バーレーンGPラップタイム分析
(4/6)
フェラーリのM・シューマッハが3連勝となった開幕3戦のフライアウェイ・シリーズ。ミシュランにとって誤算だったのは、いずれも高温にならなかったことだった。F1は3週間のインターバルを置いて、春のヨーロッパラウンドへ行く。昨年、M・シューマッハが3連勝した季節と場所だ。少なくともM・シューマッハの5連勝は固いと思われる。 |
Bahrain GP Laptime
Analysis (Apr.6)
Fly away series of the opening 3 games from which M.Schumacher of Ferrari became three victories in a row. Each it having been miscalculation for Michelin was having not become high temperature. F1 places the interval for three weeks, and goes to the Europe lap of spring. M.Schumacher had the season and place which defeated successively three times last year. It is thought at least that five victories in a row of the M.Schumacher are infallible. |
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琢磨ラップリーダーは記録にならず
(4/4) 佐藤琢磨による日本人初のラップリーダー(1位走行)は記録にならなかった。10周目終了のコントロールラインはピットインしたバリチェロとモントーヤが1位・2位で通過し、佐藤は16秒遅れの3位。11周目終了のコントロールラインはピットインした佐藤より前にバトンとM・シューマッハが駆け抜けた。正確に言うと、11周目のセクター1とセクター2なら、佐藤が1位で通過した。1950年からのF1のラップチャートでは、コントロールラインを通過したものだけが記録となる。 琢磨無罪、ラルフに非 (4/4) 佐藤とラルフの接触について、FIAはラルフをけん責処分とした。ラルフは佐藤に対し十分なスペースを空けなかったと判断された。 また、バリチェロがピットアウトでトゥルーリに対し安全でなかったとして、フェラーリに1万ドルの罰金が下された。 |
Taku's led lap was not recorded
(Apr.4) The first lap leader (1st place run) as Japanese driver by Takuma Sato was not recorded. For Barrichello and Montoya which carried out the pit in pass the control line of the 10th lap end, it is the 1st place and the 2nd place, and Sato was the 3rd place of 16 second delay. Button and M.Schumacher ran through the control line of the 11th lap end before Sato who did pit in. If it was the sector 1 and the sector 2 of the 11th lap when said correctly, Sato passed by the 1st place. With the lap chart of F1 since 1950, only what passed the control line is recorded. Taku not guilty, Ralf reprimanded (Apr.4) About collision of Sato and Ralf, FIA reprimanded Ralf. Ralf had not left Sato enough room. Moreover, the fine of 10,000 dollars was given to Ferrari noting that Barrichello was not safe to Trulli with pit out. |
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Bruni became the trouble on the formation lap, and was fixed and started in the pit. ブルーニはフォーメーションラップでトラブルとなり、ピットで修理してスタートした。 |
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ミヒャエル3連勝、琢磨5位
(4/4) M・シューマッハが余裕で優勝。雨上がりで予想より20度も路面温度が低い中、ミシュラン勢は性能を発揮できず。バリチェロ2位。モントーヤにギヤボックスのトラブルが発生し、バトンが連続表彰台。トゥルーリ4位。佐藤はアロンソの攻めに耐え5位、ラルフ7位、ウェバー8位(順位は審議のため暫定)。トヨタ9,10位。マクラーレンは全滅。 琢磨、ラルフと接触 (4/4) スタートでM・シューマッハ、バリチェロ、モントーヤの順は変わらなかったが、佐藤が4位に上がった。 佐藤はR・シューマッハと第二コーナーで接触。ラルフがスピンして後退。佐藤はレース後に審議対象となった。 佐藤はコースアウトでフロントウィングを壊し、順位ダウン。 レースはM・シューマッハが独走。バリチェロ、モントーヤと続く。 |
Michael 3 straight wins, Taku
5th (Apr.4) M.Schumacher won the victory in a margin. Michelin vigor could not demonstrate a performance 20 degrees from anticipation by the period after the rain the inside where road surface temperature was low. The 2nd place of Barrichello. The trouble of a gear box occurred in Montoya and Button was a continuation podium. The 4th place of Trulli. Sato was equal to an attack of Alonso and was the 5th place, Ralf 7 place, and the 8th place of Webber (ranking is provisional because of deliberations). Toyota 9-10th, McLaren was wiped out. Taku collided with Ralf (Apr.4) At start, M.Schumacher, Barrichello, and Montoya were the order of grid, but Sato was up 4th. Sato contacted with R.Schumacher. Ralf spun and was back. Sato was investigated after the race. Sato broke the front wing and was down. M.Schumacher had a large lead for the race. Barricello and Montoya werefollowed. |
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フラッシュバック1994 片山右京の予選5番手 1994年ドイツGPでティレル・ヤマハの片山右京は予選で5番手につけた。それまでの日本人予選最高6番手:中嶋悟(88メキシコ、日本)、鈴木亜久里(93ベルギー)を更新した。 レーススタートで片山は4番手M・シューマッハ(ベネトン)と3番手D・ヒル(ウィリアムズ)をパスして3位に上がった。片山はシューマッハに抜き返されたが、2位アレジ(フェラーリ)のリタイヤで3位をキープした。しかし6周目、片山はスロットルのトラブルでリタイヤとなってしまった。 片山は次のハンガリーでも予選5番手を獲得したが、レースはスタートでジョーダンの2台(バリチェロ、アーバイン)とからんでしまった。その後、片山はポルトガルで6番手になったものの、トップ10に入ることはそれ以降なかった。片山はイタリアで14番手からトップ争い集団より速いペースで5位まで追い上げた。片山はベネトンから翌年の契約をオファーされたりした。リトル・ウキョウが最も輝いた年であった。 佐藤琢磨は2つの日本人記録に並んだ。片山の予選5番手と決勝途中2位走行である。残るは中嶋のファステストラップ(89オーストラリア)と鈴木の3位表彰台(90日本)だ。われわれには10年ぶりに日本人F1ドライバーに期待できる時が来た。 |
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Potential (Apr.3)
The potential times at the time of uniting two drivers'
best sector time of a team. |
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M.Schumacher has held something quick with the sector 3, and it became the fountainhead of PP. Probably, the limit was found out although the spin of here was repeatedly carried out to the practices. Takuma Sato was the quickest with the sector 2 with the practices to many low-speed corners. The qualifying also obtained No. 5 taking advantage of it. Sato was able to become so good that it was run and crowded, and was also able to contract the difference with Button in the sector 1 and the sector 3. M・シューマッハはセクター3で速い何かをつかみ、それがPPの源泉になった。 ここはフリー走行で何度もスピンしたが、限界を探り当てたのだろう。 佐藤琢磨はフリー走行から低速コーナーの多いセクター2で最速だった。予選でもそれを生かして5番手を得た。 佐藤は走りこむほど良くなり、セクター1とセクター3でのバトンとの差も縮めることが出来た。 |
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Heidfeld exchanged the engine and ran the qualifying, he is demoted from 15th to 19th. Raikkonen exchanged the engine between practices and he did not run the qualifying, is 20th. ハイドフェルドはエンジン交換して予選を走ったため15番手から19番手に降格。 ライコネンはフリー走行の間でエンジン交換し、予選を走らなかったため20番手。 |
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ミヒャエル3連続PP、5番手琢磨はバトンの前(4/3) 予選でM・シューマッハはバリチェロに0.4秒差で開幕から3戦連続PPを決めた。フェラーリは2戦ぶりフロントロー独占だが、記者会見で二人の表情は曇る。1周だけならいいが、57周ではブレーキに不安が残る。 2列目にモントーヤとR・シューマッハのウィリアムズ勢。途中までフェラーリを上回ったが、セクター3で逆転された。ラルフはチームメイトに3連敗。 3列目は佐藤琢磨とバトン。佐藤は3戦目でチームメイトに初めて勝った。5番手は自己最高であり、日本人予選最高位タイ(片山右京、1994ドイツ、ハンガリー)。 アロンソがまたも大きなミス。第一コーナーでふくらみ、最終コーナーでもコースアウト。17番手に沈んだ。ライコネンは走るのをやめた。10番手で10位降下なら、ピットスタートの方がましだ。燃料やタイヤも変えられるからだ。 |
Michael 3 consecutive PP, 5th
Taku in front of Button (Apr.3) On qualifying, M.Schumacher took 3 consecutive PP since opening with 0.4 seconds ahead of Barrichello. Although Ferrari is 2 game for the first time in front row monopoly, two persons' expression becomes cloudy with a press conference. Although it is easy to be only 1 lap, in 57 laps, uneasiness remains in a brake. Williams vigor of Montoya and R.Schumacher were in 2nd row. Although it exceeded Ferrari to the middle, it was reversed with the sector 3. Ralf was three consecutive defeats to a teammate. 3rd row were Takuma Sato and Button. Sato won the teammate for the first time by 3 games. It is a personal best record and 5th is the Japanese qualifying highest grade tie (Ukyo Katayama, 1994 Germany, Hungary). The mistake with Alonso big again. It swelled at the first corner and was course out also in the last corner. he sank in 17th. Raikkonen stopped running. The pit start is better if the 10th place is descent in 10th. It is because fuel and a tire are also changed. |
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バトンがフェラーリの牙城崩す(前半)(4/3) 土曜フリー走行前半は朝から気温32度、路面42度と暑い中、バトンがトップに飛び出した。M・シューマッハは0.483秒差の3番手となった。M・シューマッハはスピンを2度(ターン14と15)喫し、バリチェロもターン15でスピンするなど、フェラーリがまだ安定していないように見えた。佐藤はバトンに1秒差の7番手。マッサはターン11で止まった。パンターノがターン15でスピン。タイムが上がっていくに従い、ターン13,14,15でコースアウトする者が多くなった。クルサードはターン1でスピンして砂に埋まった。 バトンが連続トップ、佐藤も4番手(後半)(4/3) 後半は路面が46度に上がり、ミシュランが優勢になってきた。中でもBARとウィリアムズが好調。R・シューマッハが最初に1:29秒台に入った。モントーヤも続き、最後はバトンが再びトップになった。佐藤はバトンに0.687秒差だが4番手で、セクター2が速い。金曜に剥離の原因となった路面は補修された。フェラーリはルノーを抑えるのにとどまった。M・シューマッハはバトンから0.855秒も離された。トヨタは調子を上げて7,10番手。ザウバーがジャガーに1秒も離されたことから、ミシュランの優位がわかる。 マクラーレンは壊滅的。ライコネンは最初のピットアウト後にトラブルで打ちのめされた。ライコネンは2度コースアウトするなど、限界まで走ったが11番手に終わった。エンジンを換えたライコネンは最後尾あたりになりそう。クルサードもこのセッションはろくに走れなかった。 |
Button broke down the citadel of Ferrari (first
half) (Apr.3) Button jumped out of the morning to the top hot inside with 32 temperature and 42 road surfaces the first half of a Saturday practice. M.Schumacher became 3rd of a difference for 0.483 seconds, and Ferrari delivered practices top's post. M.Schumacher suffered the spin twice (turns 14 and 15), and it seemed to it that carrying out the spin also of Barrichello by turn 15 etc. did not yet have stable Ferrari. Sato was 7th of a 1 second difference to Button. Massa stopped at the turn 11. Pantano spun at turn 15. The persons who did course out by turns 13, 14, and 15 increased in number as the time went up. Coulthard spun at turn 1, and was buried with sand. Button continued top, Sato also 4th (second half) (Apr.3) The road surface went up to 46 degrees, and Michelin was becoming superior the second half. BAR and Williams were good especially. R.Schumacher went into the level of 1:29 seconds first. Montoya also continued and, as for the last, Button was topping again. Sato was 4th with 0.687 second difference to Button, and sector 2 was quick. The road surface which caused exfoliation on Friday was repaired. Ferrari remained in obstructing Renault. M.Schumacher was separated from Button no less than 0.855 seconds. Toyota raises a tune with 7th and 10th. Since Sauber was detached by Jaguar also for 1 second, the predominance of Michelin understands it. McLaren was destructive. Raikkonen was knocked down in the trouble after the first pit out. Raikkonen finished it with No. 11, although carrying out course out twice etc. ran to the limit. Raikkonen which changed engine is likely to become around the tail end. As for this session, Coulthard was not enough able to run, either. |
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ミヒャエルが予想通り初セッション制す(午前)
(4/2)
注目の初コース第一セッションはM・シューマッハがトップだった。フェラーリは出だしからライバルに2秒の大差をつけかけた。R・シューマッハはターン13でスピン第一号となった。モントーヤもターン10でスピン。ウィリアムズはフェラーリにくらべて相変わらず初期セッティングに難あり。午前中はデビッドソンが3番手でミシュラン勢はやっと0.8秒差だった。モントーヤは再度スピンするなど果敢に攻めたが0.869秒差。ほかにダ・マッタがターン10でスピン、パンターノがターン15でスピン。 ミシュラン、気温上昇でタイムアップも剥離の問題あり(午後) (4/2) 午後は気温31度、路面51度に上がり、ミシュラン勢がタイムを伸ばしてきた。モントーヤはバリチェロに0.001秒差と迫った。M・シューマッハは最初の1:31秒台に入ったドライバーだったが、その後はターン11でスピンするなど限界を探り、タイムは伸ばそうとはしなかった。アロンソはターン15でコースアウト。トゥルーリはターン10でスピン後、エンジントラブル。クリエンはターン11でコースアウトしたが、5番手のタイムを出した。ミシュランで気になったのが、残り5分でクルサードのタイヤに剥離が発生したことだった。クルサードはこのためにターン6でスピン。ミシュランは排水口のせいにしている。佐藤はアロンソのパーツを踏んでウィングを痛めた。逆光で見えなかったという。 ライコネン、エンジン交換で10グリッド降下決定 (4/2) ライコネンはまたしてもエンジントラブルで止まった。症状が深刻だったため、エンジンを交換せざるを得なくなった。このため予選順位から10位降下が決定した。開幕から踏んだり蹴ったりのライコネン、決勝も完走できるのだろうか。 |
Michael
controled a first session as expected (Morning)
(Apr.2) M.Schumacher of the first course first session of attention was a top. Ferrari was attaching the great difference for 2 seconds to the rival from the beginning. R.Schumacher became the spin of No. 1 by the turn 13. Montoya is also turn 10 and it is a spin. Williams has difficulty in an initial arrangement as usual compared with Ferrari. Davidson of Michelin vigor was a 0.8 second difference at last in No. 3 during the morning. Montoya is a 0.869 second difference, although it attacked carrying out a spin again etc. bold. Otherwise, da Matta is a spin, Pantano is turn 15 in turn 10, and it is a spin. Michelin timed up by temp. up, but had problems (Afternoon) (Apr.2) It went up to 31 temperature and 51 road surfaces, and Michelin vigor has lengthened the time in the afternoon. Montoya pressed Barrichello as the difference for 0.001 seconds. Although M.Schumacher was a driver included in the first level of 1:31 seconds, limits, such as carrying out a spin by turn 11 after that, were explored, and the time did not presuppose that it will lengthen. It was turn 15 and Alonso was course out. It was turn 10 and Trulli was after a spin and an engine trouble. Although course out of the Klien was carried out by the turn 11, the time of No. 5 was taken out. It was worrisome that exfoliation occurred into the tire of Coulthard in remaining 5 minutes by the Michelin. For this reason, it was turn 6, and Coulthard spun. Michelin was made into the cause of an exhaust port. Sato stepped on the part of Alonso and hurt his wing. He said that it was not visible by the backlight. Raikkonen 10 grid-descent-determined by engine exchange (Apr.2) Even if it carried out Raikkonen again, he stopped at the engine trouble. Since condition was serious, it could not but come to exchange engine. For this reason, descent determined the 10th place from qualifying ranking. Can to add insult to injury Raikkonen and a race also run the whole distance from opening? |
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ドライバーに不評のレイアウト
(4/1) ヤルノ・トゥルーリ「ここでドライブするのにガッツはいらない。正直言って、もっとテクニカルな何かを期待してた。たぶんモントリオール風の空力仕様を使うだろう。たしかにとても長いストレートが何本かある。でも終わりにヘビーなブレーキングが必要なタイト・コーナーがある。僕らは全開か、止まってるに等しいかのどっちかだね。少なくとも3つの1速カーブがある。4かもしれない。多すぎる。残念だ。」 デビッド・クルサード「予想より砂が少ないのはいいことだ。思ったよりカーブはタイトだね。ほかのサーキットと比べて長いストレートだね。少なくとも4つの1速か2速のターンがある。多すぎると思うな。僕がデザインしたなら、遅いターンと速くて見ごたえあるカーブを交互に置くね。ドライバーの足が重要になるからね。」 フェルナンド・アロンソ「何もないところに作ったことには感動する。遅いコーナーが多すぎるけど、ここが好きだよ。でも追い越しのチャンスは保証すべきだったね。」 ジョルジオ・パンターノ「すばらしいトラックだ。でもたしかに難しくないね。ヘビーなブレーキング、タイトなヘアピン、そして90度をちょっと超えるカーブがすべてだよ。図面を見たときはもっとハードだと思ってたんだけどね。」 |
Unpopular
layout to drivers (Apr.1) Jarno Trulli "You don't need guts to drive here. Honestly, I expected something more technical. We'll probably use Montreal-like aerodynamic loads: it's true that there are very long straights, but at the end of those there's a tight corner that will require heavy braking. So, we'll either have the gas fully open, or we'll be almost still. There are at least three first gear curves, and I fear four. Too many. It's a shame." David Coulthard "There's less dust than I expected, and that's a good thing, and more tight curves than I thought and a longer straight compared to other circuits. There are at least four first gear or second gear turns, which I think are too many. If it was me designing the track, I would have had slow turns alternating fast, spectacular curves, where the driver's foot is important." Fernando Alonso "I'm impressed by what they've built in the middle of nowhere. I like it, even though there are too many slow corners, which however should guarantee a chance of passing. " Giorgio Pantano "It's a nice track, but certainly not hard, since it's all about heavy braking, tight hairpins and curves slightly over 90 degrees. From what I saw in the drawings I thought it would have been harder." |
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表彰台シャンペン禁止
(3/31) イスラム教の国で認められていないことは、アルコールと、衣服で覆われていないレースクイーン。シャンペンを振って撒くことは、現地の人々にとって許されないこと。テロの危険が叫ばれているが、もっとも危険なことは、その国の一般大衆の反感を買うことだ。それがテロの温床を生む。 1978年、参戦もおぼつかない弱小チームだったウィリアムズは、サウディア航空というアラブマネーを獲得した。そのおかげでウィリアムズは急速に強くなった。サウディア航空は、ウィリアムズのドライバーたちに、勝った時はオレンジジュースの瓶を振るよう頼んでいた。 |
Ban
champagne splay on podium (Mar.31) Not accepting in the country of Islam is alcohol and pit girl who is not covered on clothes. Shaking and scattering champagne should not be allowed for people of a spot. Although cried for terrorism's danger, the most dangerous thing is incurring the antipathy of the general public of the country. It induces terrorism's hotbed. Williams whose participation in the war was also a doubtful small and weak team gained Arab money called Saudia Airlines in 1978. Williams became strong quickly by the favor. Saudia Airlines had asked that the bottle of orange juice is shaken, when Williams's driver was won. |
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Pit
Stops
(Mar.29)
Fuel Effect: 0.3-0.35 seconds per 10kg, 0.09 seconds per 1
lap |
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サキール
(3/29) 中東で史上初の開催。詳細が不明。マレーシアより気温は10度低い。暑さよりも、砂がマシンの大敵となる。路面のグリップが失われるほどかどうかわからない。だがエンジンは空気取り入れ口から砂が入った場合、ダメージを受ける。 コーナーは12個。左が5、右が7。オーバーテイク・ポイントは3箇所のストレートエンド。メインストレートは1,090m。予測ラップタイムは1分33秒台。平均時速210km。 |
Sakhir
(Mar.29) The first holding in in history in the Middle East. Details are unknown. Temperature is lower than Malaysia 10 degrees. Sand serves as the powerful enemy of a machine from heat. It does not know whether to be the degree by which the grip of a road surface is lost. But engine receives a damage, when sand enters from an air intake. There are 12 corners. The left is 5 and the right is 7. Overtaking points are three straight ends. A main straight is 1,090m. A prediction lap time is the level of 1 minute 33 seconds. Average speed is 210km/h. |
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Results in first holding courses (Mar.29)
It becomes that F1 goes to a first holding course for
the first time in four years since Indianapolis in 2000. |
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2004 BAHRAIN |
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2004 |