2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
F1ステップアップの道 |
Ways of F1 Step-up |
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Jan.3-4,2004 |
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2004年1月1日の時点で、F1のシートが確定した者は18人いる。それぞれがF1に上がるまでにどのようなステップアップを果たしてきたかを見る。すばやく上がった者がいれば、回り道をしながら上がった者もいる。どちらが良いか一概には言えない。早すぎても駄目な場合がある。F1に上がってからもチームをステップアップ出来ているかも見所だ。 また、2003シーズンオフのテストに参加したF1予備軍のドライバーのこれまでの経歴も見る。イギリス人やドイツ人がおらず、ヨーロッパの中心からはずれた国々が多いことがわかる。 さらに、最近の下位カテゴリのチャンピオンたちを見る。そこでは、F1に上がることと上がってからがいかに難しいことであるかもわかる。
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There are 18 persons whom the
sheet of F1 decided at the time of Jan.1st, 2004. We find what step-up by
the time each went up to F1, was come sure enough. There are persons who
went up quickly, there are some persons who went up while carrying out the
detour. It cannot generally say which is good. It may be useless even if
it already passes. It is promise whether they could step up teams after
entering F1. Moreover, the pre-F1 drivers reserve who participated in the tests of 2003 off-seasons is also seen. Neither British people nor Germans breaks, but it turns out that there are many countries shifted from the center in Europe. Furthermore, the champions of the latest low rank category are seen. There, it turns out how it is difficult, after going up with going up to F1. |
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ステップアップの王道 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
The way of Step up
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F1までのステップアップでは、通常、上の表でカートから始まって下へ向かっていく順になる。 カート まずカートを始める。最近では9歳や10歳から始める例が多い。排気量は子供用30ccから125ccまで幅広い。100ccで30馬力、最高時速150kmに達することもある。ドライバーは自分で整備することで車体やエンジンの基礎を学ぶ。ちなみに日本では車体・諸費用込み30-50万円で始められる。カートも地方大会、国内選手権から世界選手権まで階層がある。 入門フォーミュラ フォーミュラの入門編として、各メーカーが主催する2000cc未満のクラスがある。フォーミュラ・フォード、フォーミュラ・BMW、フォーミュラ・ルノーなどである。市販乗用車のエンジンを使って、140-150馬力を出す。日本ではFJ1600、フォーミュラ・トヨタや、ホンダのフォーミュラ・ドリームがある。参戦費用はFJ1600で数百万円、フォーミュラ・ドリームは1,000万円を超える。近年では、カート経験者に限り、無免許の18歳未満でも入門フォーミュラに乗れるようになり、低年齢化が促進された。しかし、親が相当な金持ちか、スポンサーでもいない限り、フォーミュラを始めることは困難だ。これは昔も今も変わらない。ほかのスポーツに比べて、モータースポーツの底辺が広がったとはとても言えない。そこでルノーなど各自動車メーカーが、ドライバー支援プログラムを用意して次代の育成に力を入れている。だが最終的には自分の力で這い上がらなければならない。 F3 F3はFIAに規定されており、2000cc、4気筒、吸気制限で210馬力程度となっている。各国で選手権がある。イギリスF3は過去に何人もF1チャンピオンを輩出した伝統の選手権だ。2004年も18人中、8人がイギリスF3を通過している。ドイツF3はシューマッハ兄弟やトゥルーリらを輩出。FIAはF3チャンピオンにF1のスーパーライセンスを発給する。F3ともなると数千万円のスポンサーを獲得しなければ参戦できないし、チーム体制が必要になる。 F3000 F3000はF1と同じ3,000ccだが、9,000rpmでリミッタが効くため450馬力に抑えられている。国際F3000以外に、ややレベルの落ちるユーロF3000、ワールドシリーズby日産、フォーミュラルノーV6などが始まっている。一時期はF3からF1に上がる者が多く出て、存在価値が問われたが、最近はウェバーやアロンソがこのクラスから上がってきており、見直されている。 以上はフォーミュラの王道であるが、現役ドライバーには、回り道をした例もある。米CART、スポーツカー、ツーリングカーを経験したドライバーも多い。 |
In step-up to F1, it
becomes the order which begins from a kart in the upper table and usually
goes downward. Karting A kart is begun first. Recently, there are many examples begun from 9 years old or 10 years old. Displacement volume is broad from 30 cc for child to 125 cc. It is 100 cc and they are the maximum speed of 150km, and 30H.P. A driver studies the foundation of the body and engine by fixing personally. Incidentally it can begin by the body and an expenses lump of 300,000 - 500,000 yen in Japan. A kart also has a class from a district convention and a domestic championship to the world championship. Admission formula As an introductory edition of a formula, there is a less than 2000 cc class which each maker sponsors. They are Formula Ford, Formula and BMW, Formula Renault, etc. 140 - 150H.P. is taken out using the engine of a commercial passenger car. In Japan, there are FJ1600, Formula Toyota, and Formula Dream of Honda. As for participation-in-the-war expense, Formula Deam exceeds 10 million yen of several 1 million yen by FJ1600. In recent years, it restricted to the man experienced in a kart, and it can ride now on an admission formula and at least less than unlicensed 18 years old of low age-ization were promoted. However, unless a considerable rich man and a sponsor also has parents, it is difficult to begin a formula. This does not still change a long time ago, either. Compared with other sports, it cannot be said at all that the base of motor sports spread. Then, each automakers, such as Renault, prepare a driver support program, and are putting power into coming training. But finally you have to creep up by your power. F3 F3 is specified to FIA and has become about 210H.P. with 2000 cc, 4 cylinders, and inhalation-of-air restrictions. There is a championship in each country. British F3 is the traditional championship which also produced a large number of many F1 champions in the past. Eight persons have passed through British F3 among 18 persons also 2004. Germany F3 produces a large number of Schumacher brothers, Trulli et al. FIA issues the super license of F1 to F3 champion. If are set to F3 and a several 10 million yen sponsor will not be gained, it cannot participate in the war, and team organization is needed. F3000 F3000 [ 3,000 cc ] is stopped by 450H.P., in order that [ that it is the same as that of F1 ] a limiter may be effective by 9,000rpm. Euro F3000 and World-Series by Nissan from which a level falls a little in addition to international F3000, Formula Renault V6, etc. have started. Although the person who goes up to F1 from F3 comes out mostly and existence value was temporarily asked, recently, Webber and Alonso are going up from this class, and are improved. Although the above is the royal road of a formula, there is also an example which carried out the detour in an active-service driver. There are also many drivers which experienced U.S. CART, the sports car, and the touring car. |
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どのシリーズの出身者が多いか |
Which series has many graduate persons? |
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現役ドライバーによる各シリーズごとの出身者数を図にした。入門フォーミュラでは、フォードとルノーが同数。F3ではイギリスが最多となっている。国際F3000出身者は英F3と同数。フォーミュラ以外では、米CART、ル・マン、DTMの経験者が2人ずついる。日本のGT選手権を経験した者もいる。F1ドライバーも箱車に乗っていたのだ。なお、カートは全員が経験しているのでここには載せていない。 |
The number of
graduate persons for every series by the active-service driver was used as
the figure. At admission formula, Ford and Renault are the same number. In
F3, Britain is the most numerous. International F3000 graduate person is
British F3 and the same number. Except ormula, there are U.S. CART, Le
Mans, and two men experienced in DTM at a time. There are some persons who
experienced GT championship of Japan. F1 driver was also on the box type
car. In addition, since all the members have experienced the kart, it has
not been carried here. |
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カートは何歳で卒業したか |
What years old did they graduate Kart? |
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平均17歳で卒業 カートを卒業した年齢の分布では、17歳が最も多い。平均では17.56歳。だが、近年ではますます低年齢での卒業が多くなっている。クリエン、ブルーニ、バウムガートナーの3人はいずれも15歳で卒業した。最近は16歳からフォーミュラに乗れるようになったおかげである。なお、21歳までカートに乗っていたのは、トゥルーリである。
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Graduated at the
average age of 17 There are most 17 years old at the distribution of age which graduated from the Kart. On an average, it is 17.56 years old. But, in recent years, graduation by low age increases increasingly. Each of three persons, Klien, Bruni, and Baumgartner, graduated at the age of 15. It is the favor which can ride now on a formula from 16 years old recently. In addition, Trulli was on the Kart to 21 years old. |
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下位フォーミュラの通過年数 |
Passage years of low rank formulas |
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平均4年で通過 入門フォーミュラ、F3、F3000といった下位フォーミュラの通過に何年かかったか。平均では4.44年であり、分布での最多も4年になっている。ここにはフォーミュラ以外のカテゴリである米CARTは除外してある。最も短かったのは2年だった。逆に最も長かったのはウェバーの8年である。モントーヤは下位フォーミュラ通過に7年、さらにCARTで2年かかった。ヨーロッパの外にいる者ほど長くかかる傾向がある。
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Passed in the average
of four years In what year did passage of an admission formula and the low rank formula of F3 and F3000 take? On the average, it is 4.44 years and the most numerous in a distribution has also become four years. Here, U.S. CART which are categories other than a formula is excepted. It was 2 years that was the shortest. Conversely, it is eight years of Webber that was the longest. Montoya took for low rank formula passage by CART further in two years for seven years. There is such a tendency for a long time as the person who is out of Europe. |
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F1デビュー年齢 |
F1 debut age |
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最近は21-22歳 現役ドライバーのF1デビュー平均年齢は23歳と20日である。だが最も分布が多いのは21歳になった。現役最年少デビューはアロンソの19歳で、最年長デビューはダ・マッタの29歳である。クリエン、ブルーニ、バウムガートナーの3人は21-22歳の範囲にある。今後、15歳でカートを卒業し、17歳で入門フォーミュラを経て、18歳で史上最年少F1デビューもありえるだろう。
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21 to 22 years old
recently F1 debut average age of an active-service driver will be 23 years old and 20 days. But the thing with most distributions became 21 years old. The active-service youngest debut is 19 years old of Alonso, and the oldest debut is 29 years old of da Matta. Three persons, Klien, Bruni, and Baumgartner, are in the range of 21 to 22 years old. From now on, it graduates from a kart at the age of 15, it passes through an admission formula at the age of 17, and there may also be in-history youngest F1 debut at the age of 18. |
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F1チーム在籍者数 |
The number of total registered drivers of F1 teams |
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ジョーダンとミナルディはドライバーの通過点 現役ドライバーで各チームに在籍したのべ人数を示す。ジョーダンが最多の7人で、ミナルディの6人が続く。それ以外のチームは2-4人の間で大差がない。ジョーダンとミナルディは新人が最初に通過するチームの傾向がある。ジョーダンはシューマッハ兄弟、バリチェロ、トゥルーリ、フィジケラなどが過去に在籍した。ミナルディはトゥルーリ、アロンソ、フィジケラ、ウェバーが在籍した。他チームはドライバーを長期固定化する傾向があるのに対し、この2チームは毎年入れ替えて新しいドライバーに挑戦のチャンスを与える格好になっている。 |
Jordan and Minardi are
the passing point of drivers It was on the register, an active-service driver describes to each team, and the number is shown. Six persons of Minardi continue by seven persons of the most numerous Jordan. The other team does not have great difference among two to four persons. Jordan and Minardi have the tendency of the team which a newcomer passes first. As for Jordan, Schumacher brothers, Barrichello, Trulli, Fisichella, etc. were on the register in the past. As for Minardi, Trulli, Alonso, Fisichella, and Webber were on the register. These two teams are the appearance which changes every year and gives the chance of a challenge to a new driver to other teams tending to fix a driver over a long period of time. |
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現役ドライバーの経歴(フェラーリ・ウィリアムズ・マクラーレン) |
Career of active drivers (Ferrari, Williams, McLaren) |
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Ferrari, Williams, McLaren
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M・シューマッハは、下位フォーミュラから一気にF1に上がってきたわけではない。ザウバー・メルセデスのプロトタイプカーやDTM、日本のF3000などで貴重な経験を積んだ。F1に上がってからはジョーダンを1戦で見切り、上り調子のベネトンに入ったのが大きかった。頂点のフェラーリに入った。当時フェラーリは低迷していたが、マネジメントと予算はトップクラスであった。 バリチェロは下位フォーミュラから順調に20歳でF1に上がった。だがジョーダンで4年は長かった。スチュワートでも3年いたが、最後の年にマシンが良く、そこでの活躍でフェラーリに入れた。ただし、セカンド・ドライバーとしてであった。 モントーヤはコロンビア出身のためヨーロッパ系ドライバーより2年は出遅れた。20歳でイギリスの下位フォーミュラから始めた。21歳のときイギリスF3で5位に終わった(ファーマンが1位)。だが23歳でF3000チャンピオンになった。ウィリアムズに入るチャンスは、2年間のCARTの後となったが、その間にCARTチャンピオンとインディ500優勝という勲章を手に入れた。2005年にウィリアムズからマクラーレンに移るが、それはマクラーレンの将来性の方が上と見たのもあろう。 R・シューマッハは兄のようにドイツF3でチャンピオンになれなかった。兄の薦めで日本に渡り、そこでGT選手権2位と、フォーミュラ・ニッポンのチャンピオンになった。F1はジョーダンからウィリアムズと順調に上がった。 クルサードはイギリスF3でバリチェロに敗れた。F3000でもチャンピオンになれず、ル・マン24時間に走ったりした。だがイギリス期待の星としてウィリアムズ、マクラーレンと日の当たる道を歩んだ。だがF1チャンピオンになれそうもないため、グレードダウンは避けられなくなった。 ライコネンはカートが19歳までと長かったが、フォーミュラ・ルノーでいきなり勝ちまくって注目を集め、F3すら飛び越してF1デビューを果たした。翌年にマクラーレンに上がり、さらに次の年にチャンピオン争いをするなど、順風満帆だ。 |
M.Schumacher has not
necessarily gone up at a stretch from low rank formulas F1. A precious
experience was gained by Sauber Mercedes's prototype car, DTM and F3000 in
Japan. It was large to have abandoned Jordan by 1 game, after going up to
F1, and to have gone into Benetton steadily improving. It went into
Ferrari of a vertex. Management and budget were top class although Ferrari
had hung low those days. Barrichello went up from the low rank formula to F1 at the age of 20 favorably. But four years were long in Jordan. Although it was also by Stewart for three years, the machine was good for the last year and put into Ferrari by activity there for it. However, it was as a second driver. Montoya was late two years from the Europe system driver for the Colombia graduate. It began from the low rank formula of Britain at the age of 20. It was finished with the 5th place as British F3 at the age of 21 (Firman was the 1st place). But he became F3000 champion at the age of 23. Although the chance to go into Williams became CART back for two years, he got CART champion and the decoration of the Indy 500 championship to the meantime. Although he will move to McLaren in 2005 after Williams, as for him, the direction of the possibilities of McLaren would also regard as the top. R.Schumacher did not get used to a champion like an elder brother in Germany F3. He passed into Japan by recommendation of an elder brother, and became the 2nd place of GT championship, and the champion of Formula Nippon there. He went up F1 from Jordan to favorable condition with Williams. Coulthard was beaten by British F3 by Barrichello. F3000 did not get used to a champion, but ran in Le Mans 24 hours. But the way where Williams, McLaren, and a day hit as a star of Britain expectation was followed. but he is not likely to get used to F1 champion and grade down is not avoiding. Raikkonen was in kart as long as 19 years old, he won suddenly by formula Renault, attracted attention, jumped even over F3, and achieved the F1 debut. It is favorable to go up to McLaren at the next year, and to carry out champion argument further for the following year etc. |
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現役ドライバーの経歴(ルノー・BAR・ザウバー) |
Career of active drivers (Renault, BAR, Sauber) |
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Renault, BAR, Sauber
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トゥルーリはカート歴が長かったが、F3を2年でF1に上がった。アロンソはF3でなく日産ユーロオープンからF3000を経てF1に上がった。二人ともミナルディを足がかりにしたが、トゥルーリはプロストとジョーダンで4年を浪費した感が強い。一方、アロンソは1年待ってルノーに乗ったことが時期的にも正解だった。 バトンはF3をわずか1年でF1に上がった。だがチームはウィリアムズ、ベネトン、BARと次第に下降していった。佐藤は自転車からモータースポーツに転換した時期が遅く、その分が他のドライバーに不利である。他のドライバーは子供のころからカートでのバトルに慣れている。 フィジケラはイタリアF3チャンピオンの後、ツーリングカーに乗ったり、フェラーリのテストドライバーをしたりしてからF1に上がった。彼もミナルディが最初のチームだった。ベネトンでの4年間は、ちょうどチームが下降線だったため、彼にとって無為な時間を過ごした。 マッサはブラジル出身ながら、強力なサポートで一気にF1に登った。だがザウバー1年目は学習曲線が上がらず、いったんフェラーリのテストドライバーに下がった。そこでもブリヂストンタイヤのテストがろくに出来なかったが、フェラーリの押しもあって再びザウバーに復帰できた。今度はフィジケラと比較される厳しい状況になる。 |
Although the kart history of Trulli was long, he was gone up
to F1 from F3 in 2 years. Alonso went up from Nissan Euro open instead
of F3 to F1 through F3000. Although both of Minardi's were made into the
scaffold, the admiration of Trulli which wasted four years in Prost and
Jordan is strong. On the other hand, also temporally, it was a correct
answer to have waited for Alonso for one year and to have ridden on Renault. Button went up F3 to F1 in only one year. But the team descended gradually with Williams, Benetton, and BAR. Sato's time converted into motor sports from the bicycle was late, and the part is disadvantageous for other drivers. Other drivers are experienced in the battle in a kart from a child's time. After Italy F3 champion, after Fisichella rode on the touring car or did the test driver of Ferrari, he went up to F1. His Minardi was the first team. In Benetton four years, since the team was downhill course exactly, the time when it was idle for him was spent. Massa was reached at a stretch by support powerful with the Brazil graduate F1. But a study curve did not go up but it once fell Sauber 1 year to the test driver of Ferrari. Although the test of Bridgestone tire was not enough made there, there was also aggressiveness of Ferrari and it has returned to Sauber again. It becomes the severe situation compared with Fisichella shortly. |
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現役ドライバーの経歴(ジャガー・トヨタ・ミナルディ) |
Career of active drivers (Jaguar, Toyota, Minardi) |
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Jaguar, Toyota, Minardi
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ウェバーは21歳でイギリスF3を走ったが、翌年にGTに転向していた。だが23歳でアロウズをテストする機会があり、24歳でF3000を走るとともにベネトンのテストドライバーになれた。これが大きく、26歳でミナルディからF1デビューへの道が開けた。そしてジャガーへ移籍し、さらにウィリアムズに上がる可能性もある。回り道をしたが、切り開いた感がある。 クリエンは16歳からフォーミュラBMWを3年乗った後、19歳でドイツのフォーミュラ・ルノーでチャンピオンになった。翌年F3マルボロマスターズで優勝した。レッドブルの支援を得てジャガー入りを果たした。 ダ・マッタは19歳までカートに乗った後、ブラジルの下位フォーミュラを制覇してイギリスに乗り込んだ。だがF3とF3000で頭打ちとなり、アメリカへ渡った。5年かけて地道にランクアップしていき、28歳でトヨタに乗ってCARTチャンピオンに上がった。そしてトヨタでF1デビューを果たした。遅咲きの感があるが、まだ能力が伸びるのではないかと期待させるところがある。 パニスは20歳までカートを行い、21歳でエルフの奨学を勝ち取った。下位フォーミュラで6年を費やしたが、F3000のチャンピオンになり、F1にデビューした。30歳のときモナコで優勝したが、翌年に重傷事故。34歳でマクラーレンのテストドライバーを経て再評価され、BAR、トヨタと渡り歩けた。だがそろそろ終焉が近い。 ブルーニは15歳でカートを卒業したが、下位フォーミュラで6年かかった。2003年にミナルディのテストドライバーとなり、レギュラーに遜色ないタイムを出して認められた。 バウムガートナーはドイツのフォーミュラ・ルノーとF3からF3000と上がってきたが、大した記録は残せていない。2003年にF1のジョーダンで走ったが遅かった。彼はハンガリーの政府や企業による強力な支援がある。 |
Although Webber ran British F3 at the age of 21, he had
converted to GT at the next year. But there was an opportunity to test
Arrows at the age of 23, and while F3000 was run at the age of 24, he got
used to the test driver of Benetton. This was large and the way to F1 debut
opened from Minardi at the age of 26. And it may transfer to Jaguar and may
go up to Williams further. Although the detour was carried out, there is
cleared admiration. Klien became the champion by German Formula Renault at the age of 19, after riding the formula BMW from 16 years old for three years. The victory was won in F3 Marlbolo Masters next year. Support of Redbull was obtained and Jaguar entering was achieved. After da Matta rode on the kart to 19 years old, he dominated the low rank formula of Brazil and showed up in Britain. But it was reaching the ceiling by F3 and F3000, and passed into the United States. The rank rise is honestly carried out over five years, and he rode on Toyota at the age of 28, and went up to CART champion. And the F1 debut was achieved in Toyota. Although there is a late-blooming feeling, there is a place made to expect whether capability is yet extended. Panis performed the kart to 20 years old, and obtained the scholarship of elf at the age of 21. Although six years were spent by the low rank formula, it became the champion of F3000 and came out for F1. Although the victory was won in Monaco at the age of 30, it is a serious injury accident to the next year. It was reappraised at the age of 34 through the test driver of McLaren, and was able to wander from place to place with BAR and Toyota. But of his driver's death is near soon. Although Bruni graduated from the kart at the age of 15, it took by the low rank formula in six years. The time which serves as the test driver of Minardi and is not in 2003 inferiority regularly is taken out, and it accepted. It has not left great record, although Baumgartner has gone up with F3 to German Formula Renault and F3000. It was late although it ran in Jordan of F1 in 2003. He has the powerful support by the government and the company of Hungary. |
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次期シートを狙うドライバーたち |
Drivers who aims at following sheets |
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Young Lions
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Young Lions
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2003シーズンオフのテストに参加したF1予備軍、次のシートを狙うドライバーたちを見る。これらの中にF1強国のイギリス人とドイツ人がいない。フランス人はモンタニがいるが、すでに25歳になっている。ヨーロッパの中心地よりも、北欧・中欧・北米・南米などの周辺国が多い。 アジアからは中国人とインド人がいる。実力というよりも話題性が先行だが、F1がワールドワイドに広がってきていることを感じさせる。 これらの中で注目は元チャンピオンの二世である、ピケJr.とロズベルグJr.である。二人ともまだ18歳で、実績もないが、ウィリアムズのテストドライブの経験がこれから生きてくるどうかである。 |
F1 reserve who
participated in the test of 2003 off-seasons, the driver et al. who aims
at the following sheet are seen. There are no British people and Germans
of F1 strong country in these. Although French people require Montagny, he
is already 25 years old. There are more circumference countries, such as
Northern Europe, Central Europe, North America, and South America, than
the center in Europe. There are a Chinese and an Indian from Asia. Although subject nature is precedence rather than ability, it gives that F1 has spread in worldwide one. Attention is Piquet Jr. and Rosberg Jr. which are a former champion's second generation in these. Although both persons are still 18 years old and there is also no actual result, it is in how to which experience of a test drive of Williams will be useful from now on. |
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最近の各シリーズ・チャンピオン/勝者 |
Recent Series Champions / Major Race Winners |
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Series Champions / Major race winners
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1996年からの8年間における各シリーズのチャンピオンと大きなレースの勝者を示す。F1に登った者が多いのは、国際F3000とフォーミュラ・ニッポンの4人。イギリスF3はそれに続く3人。CARTが意外にも3人も輩出している。フランスとイタリアのF3チャンピオンはF1ドライバーを一人も出していない。チャンピオンの出身国は世界各国に広がっている。ちょっと前まで勢いのあったドイツ人は、最近まったく振るわなくなった。 しかしながら、この一覧にF1のトップドライバーは少なく、モントーヤ、R・シューマッハ、トゥルーリくらいである。ライコネン、アロンソ、ウェバーはこの中にはいない。下位カテゴリで勝つことは必ずしも成功を約束してくれるわけではないということか。 F1は毎年、新人に狭き門となっているが、辛うじてF1に上がれたドライバーであっても、評価されずに脱落する者も多いということがわかる。ライコネンやアロンソよりさらに先の世代の優れたドライバーが、どういう形で現れてくるか。その興味は尽きない。 |
The champions of
each series for eight years after 1996 and the winner of big races are
shown. Many persons who reached F1 are four persons of international F3000
and Japan's Formula Nippon. British F3 has three persons who follow it.
Also unexpectedly, CART has produced a large number of three persons. F3
champion of France and Italy are not taking out one person for F1 driver,
either. Champion's country spreads out in every country in the world. The
German who was powerful until very recently stopped being active at all
recently. However, this list has few top drivers of F1, and they are at least Montoya, R.Schumacher, and Trulli. Raikkonen, Alonso, and Webber are not in this. Is winning by the low rank category necessarily not promising a success? Although F1 is severe competition for new comers every year, even if it is the driver who was able to go up to F1 barely, also as for the person who drops out, without being evaluated, many understands. In what form does the driver which excelled Raikkonen and Alonso in the previous generation further appear? The interest is not exhausted. |
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最近のF1デビュー/退場状況 |
Recent F1 New comers / Left Drivers |
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Recent F1 New Comers / Left Drivers
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F1は1994年に14チームあり、のべ46人が出走していたが、1996年にバブルがはじけて11チームに減り、一挙に13人が引退した。1998年に新人は2人しかいなかった。近年は10チーム、のべ23-24人が走り、新人は年に5-6人が登場している。 7年間で31人の新人が登場した。2004年にシートを保っているのは10人。使えるドライバーは3分の1というところか。20人しかいないF1ドライバーは7年間で半分が入れ替わるとも言える。 最も新人を起用するチームはミナルディだ。ミナルディは7年間で11人の新人を使った。その中からトゥルーリ、アロンソ、ウェバーが頭角を現した。 ウィリアムズはバトンとモントーヤを起用し、二人ともF1の中で存在を誇示した。フェラーリとマクラーレンはなかなか新人を起用しない。フェラーリが最後に新人を使ったのは、1977年カナダGPのG・ビルヌーブ(デビュー2戦目)だった。 マクラーレンが最後に新人を使ったのは1995年パシフィックGPでハッキネン(盲腸手術)の代役にマグヌッセンを起用した時だった。開幕からのレギュラーとしては、1993年のMi・アンドレッティが最後である。 |
In 1994, F1
had 17 teams and 46 drivers, but the bubble burst in 1996, it decreased to
11 teams, and 13 drivers retired at a stroke. There were only 2 newcomers
in 1998. In recent years, 10 teams, 23-24 drivers run, which included 5-6
newcomers in a year. 31 newcomers appeared in seven years. 10 drivers are maintaining the sheet in 2004. It is just going to call 1/3 the drivers which can be used. F1 drivers whom only 20 persons require can say that it is exchanged by the half in seven years. The team which appoints newcomers most is Minardi. Minardi used 11 newcomers in seven years. Trulli, Alonso, and Webber distinguished themselveses from the inside. Williams appointed Button and Montoya and showed off both of existence in F1. Ferrari and McLaren do not appoint newcomers easily. It was G.Villeneuve of 1977 Canada GP (debut 2nd race) that Ferrari finally used the newcomer. It was a time of appointing Magnussen with the substitute actor of Hakkinen (cecum operation) by 1995 Pacific GP that McLaren finally used the newcomer. As regular from opening, Mi.Andretti in 1993 was the last. |
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F1ステップアップの道 |
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2004 |