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2003冬のテスト(2)

2003 Winter Tests(2)

 
すでに7チームが新車を出した1月、テストの状況はどうなったでしょうか。今回、目を見張ったのは、ビルヌーブがやる気を見せていることです。毎年、冬のテストで1日だけ走ってやめてしまう彼が、今年は連続で走りこんでいます。これは新車の出来が思ったより良いと感じているからではないでしょうか。

また、マクラーレンとフェラーリは前半戦まで許される電子装置のテストに没頭し、TCSなしでテストも行ったウィリアムズと対照的です。
What did the situation of a test become in January when seven teams already took out the new car? In order to have been astonished this time, it is that Villeneuve has shown the motivation. He who will run and stop only one day by the test of an every winter runs continuously, and is crowded this year. Isn't this because it thinks that it is good rather than the result of a new car considered?

Moreover, McLaren and Ferrari are being devoted to the test of the electronic equipment allowed to the first half of the season. It is contrastive with Williams who tested without TCS.
 
ビルヌーブ新車にやる気を見せる

1/20-23(図右端)のバルセロナでは、フェラーリF2002が12月のタイムを上回っただけでなく、マクラーレンのタイムも更新しました。シューマッハ、バリチェロ、バドエルの3人ともタイムアップを果たし、順調ぶりを見せました。特に、3日間で計519周も走ったことは、他を圧倒しています。

B・A・Rは新車005を1/21から登場させました。フェラーリの3秒落ちにとどまり、まだ旧車のタイムもしのげません。しかし、着実にタイムは上がっています。例年まったく冬のテストにやる気を見せなかったビルヌーブが、3日連続で走っています。これは005に手ごたえを感じているからではないでしょうか。このため佐藤には出番が回って来ません。

005はシャシーが一新し、ホンダエンジンの軽量化もあって、曲がれるマシンになりました。今後は、ホンダが昨年7月ころのパワーに落ちたエンジンを改善する必要があります。

ジャガーは1/21発表の新車と旧車を交互に走らせ、まだタイムに差はありません。ですが周回数は多くこなしています。

ルノーは1/20発表の新車を走らせていません。これは、新規則で見直しに迫られる部分があったのではないかと推測されます。OPTサスペンションはドライバー支援と見なされるため、断念かもしれません。2/3から走る予定です。
Villeneuve shows a motivation as a new car

In Barcelona of 1 / 20-23 (figure right end), Ferrari F2002 not only exceeded the time in December, but updated the time of McLaren. All three of Schumacher, Barrichello, and Badoer was achieved, and for the first time in [ favorable condition ] was shown. Especially the thing run a total also of 519 laps in three days is overwhelming others.

BAR made the new car 005 appear from 1/21. It remains in the 3 second omission of Ferrari, and the time of an old vehicle cannot yet be endured, either. However, the time is going up steadily. Villeneuve which did not show a motivation as the test of winter at all every year is running for three consecutive days. Isn't this because he feels fighting power for 005? For this reason, it does not turn to Sato.

A chassis is renewed, 005 also has lightweight-ization of Honda engine, and it became the machine it can turn. From now on, Honda needs to improve the engine which fell to the power around July of the last year.

Jaguar runs the new car and old car of 1/21 announcement by turns, and a difference is not yet in a time. Many numbers of laps are managed.

Renault is not running the new car of 1/20 announcement. It is surmised whether this had the portion approached by reexamination by the new rule. Since it is considered that OPT suspension is driver support, it may be abandonment. It is due to run from Feb.3rd.
 
電子装置に固執のマクラーレンとフェラーリ

スペインのバレンシアでは、1/21-24にウィリアムズ対マクラーレン、1/28-31にフェラーリ対マクラーレンが見られました。

マクラーレン
はそのいずれでもトップタイムをマークしています。MP4-17のDタイプは、新車用の電子装置を満載し、今年の前半戦だけは優位に進めようとの魂胆です。

ウィリアムズは新車FW25を1/31に発表したのですが、初日はトラブルでタイムを出せませんでした。設計を一新しているだけに、信頼性を向上する必要があります。ですが、TCSなしでテストするなど、1年を通じた戦略が見受けられます。

フェラーリはマクラーレンに遅れを取るなど今ひとつで、真剣でなかった可能性もあります。ですが気になるのは、相変わらず電子装置のテストを繰り返していることです。速さの源泉だった小型ギヤボックスは、電子装置によって負荷が軽減される前提に作られました。新規則の下では耐久性に不安があります。

シューマッハはマクラーレンの速さを認めました。もっとも恐れたのはミシュランの改善ぶりです。ミシュランはレース序盤に遅いという最大の弱点を克服しようとしています。

ザウバーが速いタイムを出した直後に、レッドブルとのスポンサー契約がまとまりました。レッドブルはジョーダンの買収を断念し、ザウバーのタイムに注目していました。ザウバーが良いタイムを出そうとしていたので、参考になるのは次回からです。

ジョーダンは少しでもスポンサーを得ようと、良いタイムを連発しています。ただ、バルセロナではトラブル連発でしたが、ここへ来て連日60周以上こなして安定してきました。

トヨタはバルセロナで良かったのに、ここへ来て頭打ちです。B・A・Rとは互角の勝負を演じる年になりそうです。カギを握るのはパニスの開発能力となります。

ミナルディはブリヂストンへ3億円が払えないため、エイボンのF3000用スリックタイヤで走っています。この問題もバーニーの仲介が必要のようです。
McLaren and Ferrari adhere to electronic equipment

In Valencia in Spain, Ferrari VS McLaren was looked at by Jan.21-24, Williams VS McLaren, Jan.28-31.

As for McLaren, the either has marked the top time. D type of MP4-17 carries a full load of the electronic equipment for new cars, and only the first half of the season is the secret design that it can progress to predominance.

Although Williams announced the new car FW25 to Jan.31, the first day they were not able to take out a time with a trouble. Because the design is renewed, it is necessary to improve reliability. The strategy which passed can see one year, such as testing without TCS.

As for Ferrari, it might be unsatisfactory to fall behind McLaren and may not have been earnest. It is worrisome to have repeated the test of electronic equipment as usual. The small gear box which was the fountainhead of speed was made by the premise by which load is mitigated with electronic equipment. Under a new rule, uneasiness is in durability.

Schumacher accepted the speed of McLaren. For the first time in Michelin's improvement he was most afraid. Michelin tends to conquer the greatest weak point where it is late at the beginning of a race.

Immediately after Sauber took out a quick time, the sponsor contract with Red bull was confirmed. Red bull gave up purchase of Jordan and was observing the time of Sauber. Since Sauber tended to take out the good time, it is to become helpful from next time.

Jordan is firing how to obtain a sponsor and good times. However, although it was trouble running fire in Barcelona, it comes here, and every day, it managed 60 rounds or more and has been stabilized.

Although Toyota was good in Barcelona, it comes here and is leveling off. It is likely to become the year which performs a match equal with BAR. It becomes the development capability of Panis to grasp a key.

Since Minardi cannot pay 2.5 million dollars to Bridgestone, it is running with the slick tyre for F3000 of Avon. Also as for this problem, Bernie's agency seems to be necessity.
 

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