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New Technical Trend(1)
"Delta" Rear Wing

Mar.19,2003

It turns out that the car evolved from the time of the test of winter further in opening game Australia GP in 2003. The rear wing was conspicuous this time. McLaren gives new form and BAR is also devising. It called "Delta Wing". Let's see it.
 
2003年開幕戦オーストラリアGPでは、冬のテスト時からさらに車が進化したことがわかりました。今回目立ったのは、リアウィングです。マクラーレンが斬新な形状を施し、B・A・Rも工夫しています。名付けて、「デルタ・ウィング」です。それを見ていきましょう。
 
 
McLaren equipped MP 4/17D with the rear wing of new form. Front of two elements are going up outside. The backside is still straight as usual. It seems that this form can acquire a down force more, without increasing drug.
McLaren has put the wing to push down compared with Ferrari. It has arranged by the maximum high-speed serious consideration. On the other hand, Ferrari has stood the wing. Engine is considered that Ferrari is a little superior. However, if a way of speaking is changed, this McLaren's will also be enough as a down force.
 
 
マクラーレンはMP4/17Dに新しい形状のリアウィングを装着しました。2枚の羽根ともに前方が外側に向かってはね上がっています。後ろ側は従来どおり真っ直ぐなままです。この形状は抵抗を増やさずに、よりダウンフォースを得られるようです。
マクラーレンはフェラーリに比べてウィングを寝かせています。最高速重視でセッティングしてきました。一方、フェラーリはウィングを立てています。エンジンはフェラーリに一日の長があると思われます。しかし、言い方を換えると、マクラーレンはこれでもダウンフォースが十分なのでしょう。
 
 
BAR005 was also equipped with the new rear wing. The approach here has a straight front side and the backside is bent. The down force is increased, without this method also increasing a drug. Incidentally, the wing end plate of the cut being contained in the attachment part of two shuttlecocks is the same as that of the preceding car.
BAR was able to occupy the position as which qualifying is sufficient.
 
 
B・A・Rも005に新しいリアウィングを装着しました。こちらのアプローチは、前側が真っ直ぐで、後ろ側を曲げています。この方法もドラッグを増やさずにダウンフォースを増やしています。ちなみに、翼端板に2枚の羽根の取り付け部で切込みが入っているのは、前車と同様です。
B・A・Rは予選で良い位置を占めることが出来ました。
 
 
 
Compared with the two above-mentioned team, although Williams is gentle, they have changed also here. The back end of the two elements bottom is bent a little in the style of BAR. Jordan is also doing that it is the same as that of this. Innovation of the rear wing tends to start. 
It is new checkin that conservative Williams is new, and it is understood how the down force of FW25 is insufficient and it is worrying.
 
 
ウィリアムズは、上記2チームに比べるとおとなしいですが、こちらも変えてきています。2枚の羽根の下側の後端をB・A・R風にやや曲げています。ジョーダンもこれと同じようなことをやっています。リアウィングの革新が始まろうとしています。
保守的なウィリアムズが新しいことにチャレンジするのは珍しく、いかにFW25のダウンフォース不足で悩んでいるかがわかります。
 
 
As for the machine design, Ferrari is running the front overwhelmingly. Other teams seem to carry out only imitation of Ferrari. However, if the same thing is done, it cannot win. Only Rory Byrne of Ferrari does not monopolize a trend. The designer of each team challenge new things.
  
マシン設計はフェラーリが圧倒的に前を走っています。他チームはフェラーリの真似ばかりしているように見えます。しかし、同じことをしていては勝てません。また、トレンドはフェラーリのロリー・バーンだけが独占するものではありません。各チームのデザイナーも新しいことにチャレンジしているのです。
 
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