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オーストラリアGPラップタイム分析(3)
ジョーダン ジャガー ミナルディ

Australia GP Laptime Analysis(3)
Jordan Jaguar Minardi

Mar.15,2003

2003年開幕戦オーストラリアGPのラップタイム分析3回目は、下位3チームです。ジョーダンとミナルディは明日をも知れぬ状況にあり、ジャガーも先行きが不透明です。この3チームに光明はあるでしょうか。例年になく、下位チームが注目される中、戦いぶりを見てみましょう。 The 3rd lap time analysis of 2003 opening-game Australia GP is low rank 3 team. Jordan and Minardi are in the situation which is not found in tomorrow, either, and Jaguar's future is opaque. Is there a light in these three teams? While there is nothing to an ordinary year and a low rank team attracts attention, let's see for the first time in fighting.
 
ジョーダンジャガーは中堅より落ち、ミナルディは別世界
3強が1分28秒台中心・最速1分27秒台、中堅が1分29秒台中心・最速1分28秒台だったのに比べると、下位チームは見劣りがします。ジョーダンとジャガーは1分30秒台を軸に、最速で1分29秒台でした。ミナルディは最速が1分31秒台でした。

フィジケラ奮闘も力尽きる
フィジケラは予選13番手からドライタイヤでスタートしましたが、1周目でブレーキが遅れてオーバーランし、18位に落ちました。それでも7周目に9位に浮上しました。燃料が切れた8周目にピットインして13位に下がりますが、しぶとく走り続け、32周目に4位まで上がります。フレンツェンを追い回しました。33周目に最後のピットインに入りましたが、給油口のトラブルでタイムロスし、12位で復帰しました(8-25-25)。その後、入賞あと一歩の9位まで上がりました。前方のラルフとの差は詰まらず、ギヤボックスが壊れて止まりました。マシンは明らかに劣りますが、フィジケラの実力で入賞も夢でないことを示しました。

ファーマンは予選17位から8位まで上がった6周目、バリチェロと同じところでスピンしてクラッシュ、初レースを終えました。ファーマンは全力で走っていたわけではありませんでした。路面状況が悪化したことに対応が出来なかったようです。

ジャガーはポテンシャルをわずかに見せる
ジャガーはウェーバーがエースです。地元オーストラリアで1年前の再現と行きたかったのですが、15周でリタイヤとなりました。10周目に4位にまで上がっていました。リアサスペンションのトラブルでコース上にマシンを止め、2度目のセーフティカーの原因を作ってしまいました。しかし、14周目の1分29秒台は、中堅チームより速いペースでした。完走していたら入賞の可能性が高かったと言えます。

ピッツォニアも52周目に同じトラブルで止まります。ピッツォニアはミナルディ勢との争いに終始しました。序盤はウィルソンと抜きつ抜かれつ、中盤はフェルスタッペンに抑えられたりと、あまり印象的な活躍が出来ませんでした。
Jordan and Jaguar down from midium teams and Minardi in another world
Compared with about three having been the level of 1 minute 28 seconds, and the level of the fastest 27 seconds, and midium teams having been the level of 29 seconds, and the level of the fastest 28 seconds, inferiority carries out a low rank team. Centering around the level of 30 seconds, Jordan and Jaguar were the levels of 29 seconds in the fastest. The fastest of Minardi was the level of 31 seconds.

Fisichella's hard struggle
Although Fisichella started with the dry tire from the grid of No.13, the brake overran him behind time by the opening lap, and he fell to the 18th place. It still rose to surface to the 9th place at the 7th lap. Although pit in is carried out to the 8th lap to which fuel went out and it falls in the 13th place, it continues running stubbornly and goes up to the 32nd lap to the 4th place. Frentzen was chased after. Although it went into the last pit in at the 33rd lap, the time loss was carried out in the trouble of an fuel supply mouth, and it returned by the 12th place (8-25-25). Then, it went up to the 9th place of one more step of point. The difference with front Ralf was not got blocked, but the gear box broke and it stopped. Although the machine was clearly inferior, it was shown that point is not a dream by Fisichella's ability, either.

Firman did the spin to it being the same as that of Barrichello which went up from the 17th place of the grid to the 8th place in time 6th lap, and finished crash and the first race. Firman was not necessarily running with might and main. It seems that correspondence was not completed for the road surface situation to have got worse.

Jaguar shows potential slightly
Jaguar's ace is Webber. Although he wanted to go in local Australia with reappearance one year ago, it became retire by 15 laps. It was going up to the 10th lap even at the 4th place. A machine is stopped on a course in the trouble of a rear suspension, and the 2nd cause of a safety car is made. However, the level of 29 seconds of the 14th lap was a pace quicker than medium team. If it has run the whole distance, it can be said that the possibility of point was high.

Pizzonia also stops at the trouble where it is the same 52nd lap. Pizzonia was made the argument with Minardi vigor from beginning to end. It is extracted by Wilson the opening part, and is stopped by Verstappen the middle stage, and not much impressive activity was not completed.
 
ミナルディは賭けに敗れたが、ウィルソンは光る
ミナルディは予選を放棄し、ピット作業からウェットセッティングの賭けに出ました。しかし雨は上がり、目論みははずれました。後半のフェルスタッペンは、孤独な最下位の一人旅になってしまいました。最終的に、クルサードから3分遅れになっています。この小チームにとって、ほかと同じことをやっていても最後尾は変わりません。冒険もやむをえなかったでしょう。

フェルスタッペンはオイル漏れのためスペアカーに乗りました。燃料をたくさん積む作戦で30周目に8位に上がりました。31周目に唯一のピットインを行いました(31-27)。2セット目のタイヤがマッチせず、遅いペースとなりました。ピッツォニアを抑え続けた中盤がハイライトでした。

ウィルソンは16周目にリタイヤしました。ラジエターに石が入ったことが原因でした。これで新人4名はすべて完走できませんでした。しかしウィルソンは健闘し、1周目の混乱の中、最後尾から12位にジャンプアップします。これはすばらしいです。2周目に10位まで上がりました。レース中、パニス、ハイドフェルド、ピッツォニアを追い抜くなど、光るところを見せました。
Although Minardi was beaten by the bet, Wilson shines
Minardi abandoned the primary and came from pit work to the bet of a wet arrangement. however, rain -- going up -- planning -- it separated フェルスタッペン of the second half becomes a solitary journey of the solitary lowest grade. Finally, it is delay from クルサード for 3 minutes. Even if it is doing the thing same for this small team as others, the tail end does not change. Probably, the adventure was also unavoidable.

Verstappen rode on the spare car for the oil leak. It went up by strategy which stacks much fuel to the 30th lap at the 8th place. The only pit in was performed 31st lap (31-27). The 2nd set tires did not match and it became the late pace. The middle stage which continued stopping Pizzonia was a highlight.

Wilson was retired to the 16th lap. It was the cause that the stone went into radiator. Four newcomers have not run the whole distance altogether now. However, Wilson works hard and jumps up to the 12th place from the tail end in confusion of the 1st lap. This is wonderful. It went up to the 10th place at 2nd lap. The shining place was shown, such as passing Panis, Heidfeld, and Pizzonia among a race.
 
オーストラリアGPラップタイム分析(2)
ルノー ザウバー BAR トヨタ

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