2003 | |||
2003シーズンオフのテスト分析(2) |
2003 Off Season Testing Analysis (2) |
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Dec.14,2003 | |||
2003年のシーズンオフのテストも終了し、F1は年明けまで走りません。8チームが参加したヘレスと、イタリア2ヶ所のテストの状況を見てみましょう。20-22歳の若手ドライバーたちが数多くテストされました。彼らから一回りも違う32歳の本山も走りました。 | The test of the
off-season in 2003 is also ended and F1 does not run to year dawn. Let's
see Jerez where eight teams participated, and the situation of the test of
two Italy. Many young drivers et al. of 20 to 22 years old were tested.
Motoyama of 32 years old where a round is also different from them also
ran. |
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コース別タイム |
Top times by courses |
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ヘレス(12/8-12) 前週に引き続き行われたヘレスには、シーズンオフ最大の8チームが参加しました。初日、二日目、最終日が雨になりました。 ミシュラン、課題のウェットタイヤを改善 ウェットの3日間とも、BARがトップタイムを奪いました。初日と最終日が佐藤で、二日目はデビッドソンでした。 ここで注目すべきは、ミシュランのBARが、ブリヂストンのザウバーを抑えたということです。BARは前週より改善し、フェラーリのタイムに迫りました。ミシュランの2004の最大の課題はウェットタイヤであり、それに向けて成果を上げつつあります。 中団に埋もれたフェラーリ ドライの3日目と4日目は、マクラーレンMP4-19のデ・ラ・ロサが連日のトップタイムを記録しました。マクラーレン、ルノー、ウィリアムズが上位を占めました。フェラーリはそれらに遅れ、中団に埋もれました。 1年前の冬のテストで、フェラーリは旧車F2002でも十分に速いタイムを出していました。しかし、今年のF2003-GAは伸び悩み、来年序盤を戦うことが出来ないことが明らかです。そのためフェラーリは来年の開幕から新車を投入したいと思っているのです。 ウィリアムズは21歳の中国人、董荷斌(トン・ホー・ピン)を2002年型のFW24で走らせました。彼は2003フォーミュラBMWアジアシリーズのチャンピオンです。 ザウバーは20歳のスイス人、ニール・ジャニを走らせました。彼は前日のマッサのタイムを上回りました。 ルノーは本山哲を走らせました。12/9は雨で危ないから走らせてもらえず、12/10のみ走りました。アタックさせてもらえなかったとはいえ、アロンソの2秒落ちでした。本山は日産の後押しで走れましたが、32歳という年齢は、20-22歳のF1予備軍たちから見て、突出しています。 |
Jerez
(Dec.8-12) Maximum eight teams of the off-season participated in Jerez performed following the week before. It was rain in the first, the second and the final day. Michelin improved wet tire of a subject In three wet days, BAR took the top times. In Sato, the first day and the final day and the second day was Davidson. Here, it should observe BAR of Michelin stopped Sauber
of Bridgestone. BAR has been improved from the week before and the time of
Ferrari was pressed for it. The biggest subject of 2004 of Michelin is wet
tire, and is achieving success towards it. |
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フィオラノ(12/9-12) BS開発テストに集中 イタリア、マラネロのフェラーリ本拠地にあるフィオラノは、鈴鹿と同じ8の字が特徴です。ここでフェラーリはブルティのみテストしました。 F2002とF2003-GAの両方のシャシーを使いながら、来年のタイヤの開発テストを行いました。マラネロにはブリヂストンも常駐しています。 |
Fiorano (Dec.9-12) Concentrates on the development test of BS The character of 8 as Suzuka with the same Fiorano in Italy and the Ferrari headquarters ground of Maranello is the feature. Ferrari tested only Burti here. The development test of the tire of next year was performed, using the chassis of both F2002 and F2003-GA. Bridgestone also resides in Maranello permanently. |
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バッレルンガ(12/10-12) 最速ブルーニが2004シートを獲得 イタリア南部、ローマに近いバッレルンガにおいて、ミナルディが単独テストを行いました。6人の若手ドライバーをテストし、最も速かったブルーニが2004年のレギュラーシートを獲得しました。 ジャンマリア・ブルーニ(22歳、イタリア)は、2003年のGP金曜朝テストに参加していました。インディでは、フェルスタッペンより速いタイムをマークしました。 一方、コバライネン(22歳、フィンランド)もブルーニに迫るタイムを出しました。彼は3番手のロペス(20歳、アルゼンチン)とともに、バルセロナでのルノーのテストから移ってきました。 カーティケヤン(24歳、インド)も3日目に数周のみドライブしました。彼にはインドの企業がサポートしています。2005年にはインドGPも噂される中、注目の存在です。 このほか、デル・モンテ(23歳、イタリア)、シードラー(20歳、オーストリア)もテストしました。 |
Vallelunga (Dec.10-12) Fastest Bruni gets 2004 sheets In Vallelunga near the Italy southern part Rome, Minardi performed the independent test. Six young drivers were tested and the quickest Bruni gained the regular sheet in 2004. Gianmaria Bruni (22 years old, Italy) had participated in the test on the GP Friday morning of 2003. The time quicker than Verstappen was marked in Indy. On the other hand, the time which presses Bruni also for Kovalainen (22 years old, Finland) was taken out. With Lopez (20 years old, Argentina) of 3rd, he has moved from the test of Renault in Barcelona. Karthikeyan (24 years old, India) was also driven some laps on the 3rd day. The company of India is supporting to him. It is existence of attention while India GP will also be spoken about in 2005. In addition, del Monte (23 years old, Italy) and Siedler (20 years old, Austria) were also tested. |
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サマリー |
Summary |
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クリエンが最長、琢磨も6位へ シーズンオフ・テストにおけるドライバー別の総走行距離(km)です。点々の部分はウェットのときを示します。 ジャガーの2004正ドライバー、クリエンが最長距離に躍り出ました。クリエンはヘレスで誰よりも長い336周を走りました。佐藤琢磨はジェネの319周に次ぐ257周を走り、先週の9位から6位に上がりました。 シーズンオフ・テストで走らなかったレギュラードライバーは、選手権の1,2位であるM・シューマッハとライコネンの二人だけでした。 |
Klien the
longest, Takuma 6th It is the total mileage by the driver in an off-season test (km). Portions being scattered shows the wet time. 2004 regular driver of Jaguar, Klien appeared in the longest distance. Klien ran 336 laps longer than whom in Jerez. Takuma Sato ran and he went up 257 laps which ranks second to 319 laps of Gene from the 9th place of last week to the 6th place. The regular driver who did not run by the off-season test was only two persons, M.Schumacher and Raikkonen which are the 1st and 2nd place of thechampionship,. |
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BAR、マクラーレンをしのぐ距離を走る チーム別の総走行距離です。 ウィリアムズがジェネの奮闘で最長距離を伸ばしました。ジャガーも続きました。 また、BARが一気に距離を伸ばし、マクラーレンを追い抜きました。BARはミシュランの特性をつかむために精力的に働いています。 BS勢はフェラーリ以外の3チームが落差を激しくしています。 |
BAR exceeded the
distance of McLaren It is the total mileage by the team. Williams developed the longest distance by hard struggle of Gene. Jaguar also continued. Moreover, BAR developed distance at a stretch and passed McLaren. BAR was working energetically, in order to hold the characteristic of Michelin. As for BS vigor, three teams other than Ferrari make the fall intense. |
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MiがさらにBSを距離で離す タイヤ別の総走行距離です。 ミシュランとブリヂストンの距離の差は、前の週からさらに8,000kmも開いてしまいました。また、ウェットでの距離もミシュランがこの週だけで4,000kmも多くなりました。 前年まで、フェラーリの強さはテスト量の差が源泉でした。しかし、ブリヂストンがこれだけ差をつけられると、フェラーリはむしろ不利に立ったと言えるでしょう。 思い出すのが2003年夏のテスト禁止期間です。あの時、フェラーリは戦闘力が低下しました。しかしテスト解禁後は3連勝しました。 この冬のテストで、タイヤ的には不利な中、フェラーリ単独でどこまで成果を上げるかが注目です。 |
Mi detaches BS in
distance further It is the total mileage by the tire. The difference of the distance of Michelin and Bridgestone is opened no less than 8,000 more km from a last week. Moreover, Michelin of distance in wet increased no less than 4,000km only in this week. Till the previous year, the difference of the amount of tests of the strength of Ferrari was the fountainhead. However, if Bridgestone has a difference only this given, it will be able to be said that Ferrari stood disadvantageously rather. What is remembered is the test prohibition term of the summer of 2003. As for Ferrari, fighting power declined at that time. However, after test removal of the ban defeated successively three times. It is attention how far is inside disadvantageous in tire achieved by this test of winter, and success is achieved by the Ferrari independent. |
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この時期は旧車に2004年用のパーツを装着してテストを行います。タイムはそれほど重視しなくて良いはずですが、それでもフェラーリが1年前の冬には見られなかった遅さが気になります。ミシュランが圧倒的なテスト距離を示す中、フェラーリが新車を開幕から出せるのか、それは速いのか、気を持たせることになります。 |
This time tests by
equipping an old vehicle with the part for 2004. Although it must be
necessary to think a time as important so much, the lateness as which
Ferrari still was not regarded in winter one year ago is worrisome. While
Michelin shows an overwhelming test distance, it will give quick one and
mind for the ability of Ferrari to take out the new car from opening. |
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2003シーズンオフのテスト分析(2) |
2003 Off Season Testing Analysis (2) |
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2003 |