2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2004 USA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6/18(金)フリー走行(日本時間25:00-26:00,
28:00-29:00) 6/19(土)フリー走行(日本時間22:00-22:45, 23:15-24:00)、予選(日本時間26:00-、地上波放送28:10-28:55) 6/20(日)レース(日本時間26:00-、地上波放送25:50-27:50) |
May 28(Fri.)
Practice(11:00-12:00, 14:00-15:00) May 29(Sat.) Practice(8:00-8:45, 9:15-10:00), Qualify(12:00-) May 30(Sun) Race(12:00-) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
サトーにニックネームをつけよう
(6/21) (英アトラスのフォーラムから) 今日レースを見てこいつはニックネームがいるとひそかに思った。ジェームス・アレンはサトーをソフトに評しつつも、トラック上のアニマルと言った。彼は決してギャップが好きじゃない。彼は本当にエキサイティングなドライバーだ。味があり、なおエキサイティングなやつ。サトーのニックネームは何がいいかな。サムライ・サトーはどう? ・・・タクマ「ボンザイ」サトーってのは?(アメリカ) 「ボンザイ」(原文のまま)??? 「かん木」か「小型の柑橘類」はどうだろう。(アメリカ) そりゃ盆栽だろ。バンザイって言いたかったんじゃないの?(カナダ) 彼の国籍に関係ないのがいいよ。さしあたり、うちでは「イカレた奴」か「忠勇だが雑種」なんだけど。彼がふさわしいニックネームを生み出すに違いないね。 メカジキだな。速く、他の者を突き刺す。いや、まじめに。僕はサトーが好きだよ。彼が良いニックネームを必要としていることには同意さ。(ニュージーランド) 「タクミネイター」、「サトミック・ボム」、「バンザイ・カウボーイ」(イギリス) マンセル・ライト 彼のタマはココナッツの大きさだ!気が狂った彼のドライブと追い抜きにみんなつき合わされる。(オーストラリア) 「レッド・バロン(第一次大戦の有名な独軍パイロット)」、「フライング・スコット(クラーク)/フィン(ハッキネン)」、「モンツァ・ゴリラ(ブランビッラ)」、「スーパー・スウェード(ピーターソン)」は、不快とは感じられなかった。彼に何か短気な名前が付けられない限り、問題にはならない。たとえば、タクマ「ラッキーストライク」サトーは彼のスポンサーとバリチェロには喜ばれるだろう。 オーバータク・マスター トラ!トラ!トラ!(オーストラリア) そりゃIRLドライバーのトラ・タカギ限定のトレードマークだよ。(アメリカ) ドラゴンはどう?彼の国籍に関係する。マンセルはライオンだったし。(ブラジル) ドラゴンは日本じゃなくて中国だよ。それら2国を混ぜこぜにしちゃだめだ。「タイフーン」タクマ・サトーはどう? 結構いい線いってない? もっといいのがあった。ツナミ・サトー!(ブラジル) いいねぇ。でも津波タクの方がいいよ。 (空手)チョップ・サトー(アメリカ) スピードチャンネルでこいつのことを「タコス」と呼ぶのを聞いた。民族上、ちょっと見当違いだとしても、なんかおかしかった。(アメリカ) 「サタク・サトー」どう思う?「サタク」は「シューイ」のインを刺す。だが彼は・・・。タクマ「サタク」サトー、君の心の新しいヘビー級チャンピオンだ。(イギリス) CPのフォーラムでは、僕らは彼を「カミカゼ・タク」と呼んでいる。合ってるだろう。写真もあるよ。でもここにはリンク張りたくないな。彼の走りは輝いてる。彼はドライブし、勝ちたくて、実際にオーバーテイクする。今の退屈なドライバーたちよりもより多くのものがあるって言える。彼が無鉄砲だとは思わない。ただ野心があるだけさ。または、「ザ・トースター」はどうだろう。彼の名前のつづりを換えただけだけど、彼のやることみたいじゃない? 僕らは彼を「彼らをリタイヤに連れてって」と呼ぶ。 ほかのスレッドで言ったんだけど、彼はレースにスパイスをピリッと加えるから、こう呼ぶべきだね、ワサビ・サトーって。 |
A nickname for Sato
(Jun.21) (from the forum of Atlas, UK) I was watching the race today and I thought to myself this guy needs a nickname. James Allen referred to Sato as being soft spoken in person but an animal on track. It seems like Sato has never seen a gap he didn't like. He is a really exciting driver. A bit nutty but exciting nonetheless. Any suggestions on what Sato's nickname should be? Samurai Sato?! ...Takuma 'bonzai' Sato?! (USA) "bonzai" (sic) ????? How about "shrubbery" or "dwarf citrus"? (USA) You're thinking about bonsai. He probably meant banzai. (Canada) Let's have something unrelated to his nationality. For the moment he is just 'psycho' or 'gung-ho bastard' in my house. but I'm sure he will develop a proper nickname. The Swordfish. Quick, and known to impale others. No, seriously, I like Sato and agree that he needs a good nickname. (NZ) 'The Takuminator', 'Satomic bomb', ''Buckaroo Banzai' (UK) Mansell-lite He whose balls are the size of coconuts! well they'd have to be with teh pyscho way he drives and passes. (Australia) "The Red Baron", "The Flying Scot/Finn", The Monza Gorilla", "Super Swede" weren't considered offensive. As long as he isn't named after something sensitive then why should it be a problem? Takuma "Lucky Strike" Sato would for example be both pleasing to his sponsors and Rubens Barrichello. Overtaku-master TORA! TORA!! TORA!!! (Australia) That is a strict trademark of IRL driver Tora Tagagi. (USA) How about Dragon? it's related to his nationality and, if Mansell was the Lion... (Brazil) I think dragon is more Chinese than Japanese, and you don't want to get those two mixed up. how about "typhoon" takuma sato? I reckon it's quite apt... Better yet, Tsunami Sato! (Brazil) I think that's quite right, though Tsunami Taku sounds better.......... Chop-Sato. (USA) I heard one of the guys on Speed Channel call him "Taco". I thought that was kind of funny, if not a bit ethnically off-base. (USA) "SATAK SATO" What you think? And it's "Satak" making a move up the inside of "Shoey" And he's through,.........etc. Takuma "Satak" Sato. the new heavy weight champion of your mind. (UK) On CP's forum we already call him "Kamikaze Taku" . Think It's quite appropriate. Have a pic of that too, but I'm too stupid to get It posted here (url, img?????). I think he drove brilliantly. He has drive, wants to win and actually overtakes - which is more than can be said of some (boring) drivers now. I don't think he's being reckless, only ambitious. Or how about "The Toaster" , which is almost an anagram of his name, and what he does! We refer to him here as "Take-'em-out" I just mentioned it in another thread. Just because he spices up the races quite a bit he should be called: Wasabi Sato. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
レース後記者会見・母国語
(6/20) 佐藤琢磨「まず最初に、本当に皆さん応援ありがとうございました。それから、チームのみんな、メカニックのみんな、ホンダのエンジニア、それから、栃木で一生懸命開発してくれている皆さん、本当にありがとうございました。今日本当に皆さんのおかげでこうして最後まで走りきって、自分のベストの表彰台を獲得できたこと、すごくうれしく思ってます。スタート自体はすごく大混乱に始まって、セーフティカー、ラルフのときは本当に長い間彼も座ってて心配したんですけど。2ストップでたくさん燃料積んでいたアドバンテージもうまく使えなかったんですけど、最後までプッシュし続けて、こうした結果得られたことが本当にうれしく思ってます。これからも、シーズン折り返しなんで、がんばっていきます。」 Post race conference mother language (Jun.20) Takuma Sato "First of all, thank you for aid and everybody of a team, mechanics, the engineers of Honda, and everybody who are developing hard in Tochigi, thank you very much. It was in this way, I had run to the last truly today, thanks to you, and my best result of the podium I have been gained. I think very that it is glad. Although the start itself started in large confusion very and the safety car, Ralf had also sat down and been truly worried for a long time at the time. Although the advantage which was stacking fuel in large numbers for two stops was not able to be used well, either, that continued pushing to the last and such a result was obtained thinks it really glad it. From now on, it is a season cuff and my best is done." |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Montoya was disqualified. he joined the race after the start in a spare car in circumstances where the driver had not left the grid within 15 seconds of the start. モントーヤはスタート15秒以内に車を乗り換えたため失格。 |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
佐藤、日本人14年ぶり表彰台
(6/20) 優勝M・シューマッハ、2位バリチェロ、3位佐藤、4位トゥルーリ、5位パニス、6位ライコネン、7位クルサード、8位バウムガートナー。 M・シューマッハが9戦で8勝目。 佐藤は初の表彰台。1990年日本GPの鈴木亜久里以来、日本人14年ぶり。 バウムガートナーが初の入賞。ミナルディは2002年オーストラリアGPのウェバー以来。 佐藤、トゥルーリ抜き3位 (6/20) 63周目、佐藤が1コーナーでトゥルーリとブレーキ合戦。両者コースアウトするも、佐藤が3位奪取。 リタイヤが相次ぎ、ミナルディのバウムガートナーが8位に上がった。 モントーヤ2戦連続失格 (6/20) 46-49周目に各車が2度目のピットイン。 モントーヤに黒旗。2戦連続失格。 佐藤が3位トゥルーリに接近。 1位M・シューマッハ、2位バリチェロ、3位トゥルーリ、4位佐藤、5位パニス、6位ライコネン、7位ウェバー、8位クルサード。 バトン今季初リタイヤ (6/20) BARはピット後、12-13位に落ちた。 27周目、バトンがガレージに消えた。今季初リタイヤ。 1位M・シューマッハ、2位モントーヤ、3位バリチェロ、4位トゥルーリ、5位パニス、6位佐藤。 アロンソとラルフがクラッシュ (6/20) SC再開でM・シューマッハがバリチェロをコントロールラインの手前で追い抜いた。 3位アロンソがストレートでタイヤがブローし、クラッシュ。その後、ラルフもクラッシュ。ラルフは降りられず、2度目のセーフティカー。 各車ピットインするが、BARは入らず。 琢磨4位に下がる (6/20) モントーヤがスタート直前にスペアカーに乗り換えピットスタート。 スタートで佐藤はM・シューマッハの2度の幅寄せに阻まれ、さらに1コーナーでアロンソの先行を許す。下位集団が1コーナーで多重事故。クリエン、マッサ、パンターノ、ブルーニが消えた。セーフティカー出動。 |
Sato 1st Japanese podium in 14 years
(Jun.20) M.Schumacher won, Barrichello 2nd, Sato 3rd, Trulli 4th, Panis 5th, Raikkonen 6th, Coulthard 7th, Baumgartner 8th. M.Schumacher won 8th of 9 races in this year. Sato got 1st podium. 1st Japanese driver in 14 years since 1990 Japan GP Aguri Suzuki. Baumgartner got 1st point. Minari was 1st time in 2 years since 2002 Australia GP by Webber. Sato passed Trulli and 3rd (Jun.20) 63rd lap, Sato battled with Trulli in braking at 1st corner. Both were off the track, but Sato grot 3rd. Retired cars succeeded one another and Baumgartner of Minardi went up to 8th. Montoya disqualified (Jun.20) 46-49th lap, each cars pit in. Montoya was black flagged. He disqualified 2 game continuation. Sato approached Trulli. 1st M.Schumacher, 2nd Barrichello, 3rd Trulli, 4th Sato. 5th Panis, 6th Raikkonen, 7th Webber, 8th Coulthard. Button retired 1st time in the year (Jun.20) BAR's duo falled 12th and 13th. 27th lap Button disappeared in the garage. 1st M.Schumacher, 2nd Montoya, 3rd Barrichello, 4th Trulli, 5th Panis, 6th Sato. Alonso and Ralf crashed (Jun.20) M.Schumacher passed Barrichello before the control line by SC in. 3rd Alonso brew the tyre and crashed. Then, Ralf also crashed. Ralf cannot get down and 2nd safety car entries. Although each vehicle pit in is carried out, BAR does not enter. Taku backed 4th (Jun.20) Montoya changed to the spare car just before the start and started from pitlane. At the start, Sato brought near width by M.Schu1macher twice at a start, was obstructed, and precedence of Alonso was allowed at further 1st corner. A low rank group was at 1st corner and it was a multiplex accident. Klien, Massa, Pantano, and Bruni disappeared. Safety car mobilization. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
サトー=将来のワールドチャンピオン
(6/19) (英アトラスのフォーラムから) こいつは、本物だ!(アメリカ) 彼がレース中に自分を殺して抑えられればの話。 馬鹿言うな。サトーは予選やレースでまだ彼のチームメイトを倒せるかどうかだろう。フィジケラは彼とバトンに完全に勝った。ああそうさ彼はチャンピオンだよ。君は麻薬でもやってるのかい? 私の意見では、サトーはジェンソンより天性の速さを持っている。それは、最近の4-5レースで示した。彼は、よりアグレッシブで、レーストラックでより働く。じきに彼はミスや無謀な追い抜きをなくせば、僕らはタクが高いレベルのドライバーと思うだろう。ホンダが彼に完走できるエンジンを与えることも重要だ。(UK) ミスしなければ、この週末はほとんど次のF1スーパースターとしてのタクの即位式だ。彼にいかなる尊敬も与えないこの掲示板をのぞいている者が、彼らの言葉をつぐむだろう。特にある種の専門家として彼ら自身のポジションが、トップレベルのオートレーシングで次のスターを無視している。サトーがF3で何をしたか思い出せ。この男の子は本物だ。アンチに負けるな。!!日本は狂ったような騒ぎになるぜ!!! もし少し落ち着けば、彼はすごい奴になるだろう。 サトーはバトンよりも速い。、しかし二人ともチャンピオンになるには天性の速さが足りない。BARはすばらしい車だ。だめなドライバーにはすばらしさが生かせない。 私の意見では、サトーがマン・オブ・ザ・イヤーだ。もちろん彼はもっと何かを学ばなくてはならない。しかし、彼を予選で見るのはとてもエキサイトする。 彼は、ポルノスターの世界の早漏みたいだ。...まじめに言うと、彼は本当の速さにおいてチームメイトより速い。彼は少しの経験と練習を必要とするから、それ以上は無理だ。(インド) 結果だけを見たり、要求だけする人々がいる。他の人々は質を見る。この男はチャンピオンになる物を持っている。グリッド上の最高の車なしにね。一方、JBは勝つだけだろう。(最高の車でチャンピオンになった)マンセルかな。でもそこまでだ。 モントーヤが言ってたサトーがバトンより先に勝つというのは正しいと思う。 フィジは決して彼のフロックの1勝以外に何かにやってのけないだろう。彼は今までルノーにいることができたはずだ。彼が勝てたのは才能かそうでないのか。ヘッドは今取り上げている。あと2年限りだろう。それからDTM転向だ。 サトーはとても速い。でも私は彼の態度や追い抜きの試みが好みではない。(カナダ) サトーはたぶんBAR史上の最悪ドライバーだ。それにはリカルド・ゾンタも含んだ上でね。 サトーは他のF1ドライバーに昔のF1がどうであったかを教えている。大胆不敵に動き、レースが実際に危険なものだとね。(スウェーデン) チャンピオンかどうかはわからない。でも彼はたしかに今もっともエキサイティングなドライバーだ。彼を見れば、110%のレーシングを得られる。あれこそが原始的なレーシングの感覚だ。やつはチャンスあれば行くし、ぎりぎりのところを攻める。ジルの精神を呼び戻してくれて感謝するよ。サトーのキャリアはジルを映している。悲劇は繰り返して欲しくない。すばらしい速さ、見るときの興奮だけでなく、結果は才能に合致しないものだ。 |
Sato = Future World Champion
(Jun.19) This guy is the REAL DEAL! (USA) unless he manages to kill himself in the process Don't be silly. SATO = Still trying to beat his teammate qualifying or races, Fisichella totally blitzed him at both and so is Button yeah he's a champion yeah right ! You've got to be on drugs surely ? Sato has more natural speed than Jenson IMO, and he's showing it in qualifying over the last 4/5 races. He is more aggressive and uses more of the racetrack. As soon as (or if) he can cut out the mistakes and over-ambitious passing attempts, we might have a very high caliber driver in Taku. It's also important that Honda give him an engine that goes the distance. (UK) Make no mistake, this weekend is nothing short of the coronation of Taku as the next F1 superstar, and peeps on this board who don't give him any respect are going to have to eat their words, especially those that position themselves as some kind of expert and are ignoring the next star in the making in top level auto racing! Remember what Sato did in F3. THIS BOY IS THE REAL FRICKIN DEAL; GET A GRIP NAYSAYERS!! Japan is going to go NUTS!!! If he calms down a bit, he'll become a great. Sato is faster than Button, but both still lack some raw speed to become champion one day. BAR is fantastic car, too bad drivers aren't that fantastic. Sato is the man of the year IMHO. Of course he must learn some more. But it is really an excitement to watch him in the qualifying. he is like a premature ejaculator in a world of porno stars... seriously though.. I think in terms of sheer speed the guy def is quicker than his team-mate. he needs a little more experience and practice so he doesn't over do it. (India) Some people only see results and only when they want. Other people see the quality. The guy has what it takes to be a WDC not having the best car of the grid. On the other hand JB could only win ・la Mansell but that's all. I think montoya was right saying Sato will win before button Fisi will never amount to anything beyond his one fluke victory. he could have been at Renault. talent or not if he was a winner head have been picked by now. another 2 seasons and he will be a never was and then off to DTM Sato is very fast, but I'm not too fond of his attitude or passing attempts... (Canada) Sato may be the worst driver ever to race in BAR. That includes Ricardo Zonta. Sato might teach the other F1-drivers what F1 used to be years ago.. daring moves, and actually that racing is dangerous.. (Sweden) I don't know about WDC or not, but he is definitely one of the most exciting racers out there. When you watch him, you know you'll get 110% racing. That is what in the sense primitive racing is! guys taking chances, and on the edge! Thank you for bringing back the spirit of Gilles! I think Sato career might mirror Gilles, hopefully sans the tragedy. Great speed, exciting to watch, but results may not match the talent. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
予選記者会見・母国語
(6/19) 佐藤琢磨「・・・セカンドローにつけて、本当に今日は素晴らしい結果になったと思います。昨日少しセッションが走れなくて、今日は本当にたくさんのプログラムをこなさななきゃいけなかったんですけど、車もすごくいい形で仕上がってきて・・・すごく素晴らしい仕事をしてくれているんで、明日は本当に2台揃って、少しでも高い所を目指して、チェッカーフラッグを目指します。」 Post qualifying conference mother language (Jun.19) Takuma Sato "... I can take the post of the second row and think that the wonderful result was brought truly today. Although a session could not be run for a while yesterday and really much program had to be managed today, a car is also finished in an uncanny good form... Uncanny wonderful work is done and two cars are truly aimed checkered flags at together tomorrow aiming at as high places as possible." |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Teammate win/lose (Jun.19)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1列目フェラーリ対2列目BAR
(6/19) 予選はバリチェロが今季初PP。金曜から好調を結果に出した。2番手M・シューマッハはターン7でミスしてセクター2で0.4秒のタイムロス。佐藤はセクター2トップで3番手、バトン4番手。3列目はモントーヤとラルフのウィリアムズ勢。ルノーはアロンソ9番手、トゥルーリがトラブルでタイムなしに終わった。 |
1st row Ferrari vs 2nd
row BAR (Jun.19) For the qualifying, Barrichello took first PP this season. Good condition was taken out from Friday to the result. 2nd M.Schumacher missed at turn 7 and lost the time in sector 2. Sato who topped at sector 2 was 3rd and Button was 4th. 3rd row were Montoya and Ralf of Williams. Renault were 9th Alonso and no time of Trulli. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Best Sectors Total (Jun.19)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
琢磨3番手に浮上
(6/19) 佐藤琢磨は土曜フリー走行で最多の37周を走った。前半7番手、後半3番手と、予選を戦える位置に浮上してきた。バンクのあるセクター3ではトップ。ロングランペースは1:13秒台。 バリチェロは前半まで3セッション連続トップだったが、後半はバトンがトップ。フェラーリ対BARの図式。トヨタは昨年ここで予選3番手だったが、今年も調子を上げてきた。 |
Taku surfaced 3rd
(Jun.19) Takuma Sato ran most 37 laps in Saturday practices. He has risen to surface in the first half in 7th and the position which can fight a qualifying with 3rd in the second half. He topped at the sector 3 with the bank. The long-run pace was the level of 1:13 seconds. Although Barrichello was a three session continuation top till the first half, Button topped the second half. The diagram of Ferrari pair BAR. Although Toyota was a qualifying of 3rd here last year, the tune has also been raised this year. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Best Sectors Total (Jun.18)
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
サトー、まだフリー走行だろ、頼むよ
(6/18) (英アトラスのフォーラムから) サトーは何やってんだか。フリー走行なのに本当に一風変わった事故だ。マッサとサトーを今年同じチームにしろと言いたい。どんなに楽しませてくれることか。(アメリカ) サトーによると、彼はマッサより速いラップを走っていた。マッサは最終コーナーでミスしたのでストレートで遅かった。だからより速い車に譲るべきだった。 スピードTVのライブの間、リチャーズはサトーにとても冷ややかだったかのようだ。明らかにサトーのミスではない。だがまだ金曜フリー走行だろ。頼むよ・・・。 うん、でもリプレイを見る限り、明らかにサトーに「先に行かせろ」という状況のようには見えないね。ターン1まで離れていたのに突いたようだ。マッサのコーナー出口は悪いとはいえない。(アメリカ) 彼はすばらしく車をコントロールし、あらゆるときもレーシングモードで驚くべき欲望がある。それはポジティブなことだ。でも彼の頭脳は、6マイル離れたもう1台の車に乗り換えられない事実を考慮に入れてない。たぶん彼はブレーキングで過信してたんだろう。(イギリス) F1ドライバーがロケット科学者のように利口であるべきとは思わない。だがサトーはいかに低い知能指数を持ってF1を戦っているかを示した。 サトーが愚かだとは思わない。ドライバーはキンタマと脳みその間でバランスをとる必要がある。私はサトーのケースでキンタマ側に重く量られると思う。良いドライバーは状況に応じて変化できる。サトーはすぐにバトルで選ぶことを学んだ方が良い。そうでなければすぐにF1より下のカテゴリへ落ちるだろう。(オーストラリア) |
Sato, just a Friday practice for Jesus's sake...
(6/18) What was Sato up to this time??? That incident was truly bizarre given that it was just practice. I say stick Massa and Sato in the same team for a year, just think how entertaining that would be. (USA) According to sato he was running a fast lap, as was massa, and massa messed up the last turn making him slower on the straight so should have stayed out of the way of the faster car coming through. richards was very cynical of sato during the live coverage on speed tv. something like, yes it's clearly not sato's fault, but it's just a friday practice for jaysus's sake... Yeah but I only caught the end of a replay, it didn't exactly seem like Sato was in a "let me past" situation, looked a bit like he lunged from a distance into turn one. Massa's exit can't have been THAT bad. (USA) He's got fantastic car control, and a tremendous desire to be in a "racing mode" all the time, which is a positive thing. But his brain just isn't allowing for the fact that you can't jump another car from 6 miles back... Maybe he thinks he's got some supersonic brakes or something. (UK) I don't think F1 drivers ever have been or even should be as smart as rocket scientists. But Sato really is showing how low IQ one can have and still qualify as F1 driver. I don't think Sato is that stupid. Drivers need a balance between Balls and Brains. I just think the scales are weighed way to heavily on the balls side in Sato's case. The thing that makes good drivers is the ability to change as required. Sato had better learn to pick his battles soon, or he will be back in the lower grades pretty quickly. (Australia) |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
バリチェロ好調 (6/18) 午前・午後ともバリチェロがトップ。フェラーリ、BAR、ウィリアムズが上々の出足。 午前はトゥルーリとブルーニがスピン。 午後はM・シューマッハとアロンソがスピン。佐藤はマッサと接触して午後を棒に振った。 |
Barrichello in the mood
(Jun.18) In the morning and an afternoon, Barrichello tops. The start with very best Ferrari, BAR, and Williams. Trulli and Bruni spun in the morning. M.Schumacher and Alonso spun in the afternoon. Sato collided with Massa and wasted the afternoon. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2004 USA |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2004 |