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Jaguar R4

Jan.22th,2003

今年4番目の登場はジャガーです。鳴り物入りだったフォード参戦も4年目になりました。例年、3位を1回だけという成績は満足できるものではありません。チーム首脳はころころ入れ替わる混迷ぶりですが、デザイナーはロブ・テイラーで変わっていません。新車のR4はどこが変わったのか探すのに苦労するくらい保守的です。ところどころで他チームのデザインを真似ていますが、すべて控えめで冒険していません。昨年後半の改善の延長線上にありますが、それでシーズンを戦っていけるのでしょうか。 The 4th appearance is a jaguar this year. Ford participation in the war which was great fanfare also became the 4th year. Every year, the results only of 1 time cannot satisfy the 3rd place. Although a team head is for the first time in [ which interchanges at the time confusion ], the designer Rob Taylor has not changed. It is as conservative as R4 of a new car takes pains to look for where changed. Although the design of other teams is imitated in some places, all are cut down, and it loves and is not venturing. Can a season be fought although it is on the extension of an improvement of the second half last year?
 
前年型R3との比較

変化はわずかに、リアタイヤフェアリングが流行の2段構造になったぐらいで、目新しさはありません。

R4
R3

Comparison with previous R3

It was changeless in the two step structure of fashion of a rear tire fair ring slightly, and there is no novelty.

 

 
他車との比較

リアタイヤを覆うようなフェアリングはウィリアムズやマクラーレンに似ており、イタリアよりもイギリスを感じさせます。

ターニング・ベインはマクラーレンの流れで、まだ大きめです。

      R4
   FW24
MP4/17

   F2002

Comparison with others

A fair ring which covers a rear tire resembles Williams and McLaren, and impresses Britain rather than Italy.

Turning vain is the flow of McLaren and is still a little large.

 
上から見るとわかることがあります。

フロント・サスペンションのアッパーアームとロワーアームはF2002のように揃わせました。R3では上下が揃っていませんでした。これもフェラーリが作った流れです。

ターニング・ベインはF2002を真似た形状です。

排気口はF2002を真似ましたが控えめに小さいです。

エンジンは72度から90度の広角にしました。その結果、リアカウルはスリムになっています。

ギヤボックスは新しくしたとは言っていません。

    R4
     R3
F2002

It may turn out that it sees from a top.

The upper arm and lower arm of a front suspension were made to become complete like F2002. In R3, the upper and lower sides were uneven. It is the flow from which Ferrari also made this.

Turning vain is the form where F2002 was imitated.

Although the exhaust port imitated F2002, it is moderately small. Engine was made into the wide angle of 72 to 90 degrees. Consequently, rear cowl is slim.

It is not said that the gear box was made new.

 
 
フロントウィング吊り下げ板はマクラーレン風に逆U字形。フロントウィングの湾曲はR3と変わらず。ウィング後方のU字湾曲は控えめ。翼端板は角型から波型に変更。


R4

A front wing hanging board is reverse U type in the style of McLaren. A curve of the front wing does not change with R3. A U character curve of wing back is moderate. The end plate of front wing is changed into a wave type from a square shape.
 
フォードという巨大企業が業を煮やして本社の技術者をてこ入れさせています。しかし、結局それはF1に必要なドラスティックな変更を生み出しません。ようやく手にした自前の風洞による計算値も重要でしょう。昨年後半の上昇はその効果があったわけですから。ですがそれより上には行けないでしょう。F1は量産車のアプローチが通用しません。ひとりの天才が必要なのです。トヨタも遅かれ早かれこの壁に突き当たる可能性があります。 A huge company called Ford boils work and is making the engineer the head office send. However, it does not produce a drastic change required for F1 after all. The calculation value by the independent wind tunnel gained at last will also be important. Since a rise of the second half is a reason with the effect last year. It could not go above it. As for F1, the approach of a mass-production vehicle is not valid. A one genius is required. Toyota may also run against this wall sooner or later.
 
Jaguar R4

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