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 2003

McLaren MP4/18

May 22, 2003

 
F2003-GAも色あせる斬新さ
マクラーレンが満を持して新車MP4/18を登場させた。細部を見れば見るほど、驚くべき車であることがわかる。速さと信頼性はこれからだが、少なくともエイドリアン・ニューウェイの設計はフェラーリを抜いて最先端に出たと言える。

外見上で判別できるポイント
・フロントウィング
・ノーズ
・サイドポッド
・エンジンカウル
・リアエンド
・リアウィング

Novelty by which F2003-GA is faded
McLaren was fully prepared and the new car MP4/18 was made to appear. The more it sees details, the more it turns out that it is the car which should be surprised. Speed and reliability are future. However, at least, a design of an Adrian Neway may exceed Ferrari and it was able to be said that it appeared in the tip.

The point which can be distinguished on appearance
- Front wing
- Nose
- Side pod
- Engine cowl
- Rear end
- Rear wing
 
革新的なフロント
今回の目玉とも言えるのが細くて低いノーズだ。細いノーズは空気抵抗を最小限に抑える。ノーズとフロントウィングとの間の狭い穴を通った空気は、ノーズ下で勢いよく放出される。これは強大なダウンフォースを発生させる。以前から踏襲されているノーズ下のターニングベインで空気の流れは整えられる。

フロントウィングは冬のテストでも試みた波型を採用。実戦投入ではウィリアムズに先を越された。だがウィリアムズが控えめなのに対し、マクラーレンはかなり湾曲させている。細いノーズと相まって、たくさんの空気をホイールの内側に向けて流し込む。とかく乱れやすいフロントまわりの空気の流れはかなり整えられる。フロントウィング翼端板は前方に厚みを増した。


Reformist front
Thin and low nose can say all this one eyeball. Thin nose stops air resistance to the minimum extent. The air passing through the narrow hole between nose and the front wing is emitted with sufficient vigor under nose. This generates a mighty down force. The flow of air is prepared by turning vane under nose followed from before.

The front wing adopts the wave type which also tried the test of winter. In the battle injection, the point was exceeded to Williams. But McLaren is considerably incurvated to a thing modest in Williams. Much air is conjointly turned inside a wheel with thin nose, and it pours in. The flow of the air of the circumference of the front which is easy to be in disorder in many cases is prepared considerably. Front wing end plates increased thickness ahead.

 

 
MP4/18のノーズ下の曲線は、F2001のアリクイ・ノーズをさらに過激にした形だ。フェラーリはF2002、F2003-GAと逆にノーズ下をフラットにしてきている。両者の方向はまったく逆を行っている。ただし、フェラーリはノーズとウィングの間をMP4/18ほど狭くしたことはなかった。マクラーレンはF2001を真似したのではなく、新しいコンセプトのもとに設計した。


MP4/18

F2003-GA

The curve under nose of MP4/18 is the form which made anteater nose of F2001 still excessive. Ferrari has made the bottom of nose at the flat F2002, and F2003-GA and a contrary. The direction of both is completely performing the contrary. However, Ferrari had not made between nose and the wings narrow in about MP4/18. McLaren designed it on the basis of a new concept rather than imitated F2001.
 
思い切り絞り込んだサイドポッド
サイドポッドはF2003-GA並みに後端を絞り込んだ。リアサスペンションから先が、がら空きに見える。これで大量の空気が後方に流れる。空気抵抗も減り、最高速が一段と伸びることになる。MP4/18もサイドポッド上部を後方に向けて下げているが、F2003-GAのように両脇が丸みを帯びるところまではいっていない。これは排気管の処理の仕方が違うためであろう。

エンジンカウルの稜線は前作より急激に落とした。さすがにF2003-GAの急勾配ほどではない。

サイドからリアに関してはF2003-GAにまだ一日の長がありそうだ。
Side pod given up and narrowed down
Side pod narrowed down the back end like F2003-GA. The point is visible to quite empty from a rear suspension. A lot of air flows back now. Air resistance will also decrease and the maximum high speed will be extended much more. Although MP4/18 also turns the side pod upper part back and has lowered it, it has not said till the place where both the sides are roundish like F2003-GA. This will be because the method of processing of an exhaust pipe is different.
 
サイドポッドの上部端にある穴は冷却用の熱気排出口だろう。マレーシアでMP4/17Dが三角形の穴を空けていたが、MP4/18はより大きく長いものになっている。 The hole in the up end of side pod will be a heat outlet for cooling. Although MP4/17D was vacating the triangular hole in Malaysia, MP4/18 is a larger long thing.
リアエンドとエグゾースト
リアエンドはカウルがなくなり、サスペンションがむき出しになった。これもF2003-GAと同様である。もっとも異なる点は、フェラーリの潜望鏡型エグゾーストが見当たらないことだ。マクラーレンはずっと上方排気できていたが、それもない。おそらく、上ではなく、中(サスペンションの間)に排出しているのだろう。上方排気より前の時代に戻した。マクラーレンはリアウィングに排気を当てることの効果を疑い、別の道を行った。

リアウィングはMP4/17Dから装着しているデルタ・ウィングだが、BARやトヨタのように翼端板に切り欠きがある。
Rear end and exhaust
The rear end cowl was lost and the suspension became unreserved. This is the same as that of F2003-GA. A most different point is that periscope type exhaust of Ferrari is not found. Although McLaren had carried out the upper part exhaust gas, there is also no it. Probably, it has discharged not to a top but to inside (between suspensions). It returned to the time before an upper part exhaust gas. McLaren suspected the effect of applying an exhaust gas to the rear wing, and performed another way.

Although it is the delta wing with which it has equipped from MP4/17D, it cuts and lacks in wing end plates like BAR or Toyota.

 

 
細かいところでは、ミラーの位置がコックピット両端に突き出していたのが、ドライバーのすぐ脇に来た。これはフェラーリがF2002から採用している位置を真似た。

エンジンも新しくなり、クラッチも新機構を採用した。MP4/18は後半戦にフェラーリと互角の勝負を挑めるものとして期待される。ミシュランタイヤとのマッチングにより、サーキットによっては最速になることも考えられる。最後はフェラーリのもうひとつの武器である信頼性でシューマッハが逃げ切るかもしれない。
In the fine place, the position of mirrors had projected to cockpit both ends near a driver it came to the side immediately. This imitated the position which Ferrari has adopted from F2002.

Engine also became new and the clutch also adopted the new mechanism. MP4/18 is expected as what can challenge second half of the game to a match equal with Ferrari. Becoming the fastest is also considered by the circuit by matching with Michelin tire. Schumacher may have escaped with the reliability whose last is another arms of Ferrari.

 

 

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