2003 | |||||
McLaren MP4/18 (2) |
|||||
May 23, 2003 |
|||||
MP4/18はまだまだいろいろありそうだ。側面からMP4/17Dと比較してみる。MP4/18のノーズは短くなり、フロントウィングより引っ込んでいる。MP4/17Dはノーズの先端がフロントウィングより前に出ていた。 サイドポッド上のウィングレットも直立していたのが、傾斜しているのがわかる。 |
MP4/18 MP4/17D |
There are likely to be various MP4/18 still more. It
compares with MP4/17D from the side. Nose of MP 4/18 becomes short, and
has withdrawn from the front wing. The tip of nose had come out of MP4/17D
before the front wing. It turns out that that the wing let on side pod also stood straight inclines. |
|||
MP4/18のフロント・サスペンションは、ロワーアームの前側が、ターニングベインに固定された。MP4/17Dでは、ターニングベインを突き抜けて左右がつながっていた。 これは、ノーズ下を流れる空気に少しでも干渉したくないためなのだろう。MP4/18のノーズ下はそれほど重要なのだ。 |
As for the front suspension of MP4/18, the lower arm front side was fixed
to turning vane. In MP4/17D, it ran through turning vane and right and
left connected. This will be because they do not want to interfere the flowing air under the bottom of nose . The bottom of nose of MP4/18 is so important one. |
||||
コックピットまわりも細かい芸が見られる。バージボードだけでなく、シャシー本体にさまざまなデザインをほどこして空気の流れを整えようとしている。 | The art in which the circumference of a cockpit is also fine is seen. Various designs are given to not only a barge board but a chassis main part, and the flow of air is as a method of preparation. | ||||
これは何だ? どこへ隠れたかと思われたエグゾーストパイプなのか? それにしては白・青。金の3色が謎だ。鉄ではないのか? 白というとセラミック? | What's this? Is it the exhaust pipe considered where to have hidden? They are white blue, and golden, three colors are mysteries. Isn't it iron? They are ceramics when it is called white. | ||||
MP4/18 MP4/17D F2003-GA |
|||||
後方から見ると、MP4/18は上部が尖っている。これはインダクションポッドが丸から三角になったためである。F2003-GAは丸みを帯びている。 エンジンはF2003-GAが小さいことがわかる。メルセデスはまだ大きく、幅を取っているようだ。 |
As for MP4/18, the upper part is sharp if it
sees from back. This is because induction pod became the triangle from the
circle. F2003-GA is roundish.
Engine is understood that F2003-GA is small. It seems that Mercedes is
still large and has taken width. |
||||
McLaren MP4/18 (2) |
|||||
2003 |