Williams FW25 | |||
Feb.1st,2003 |
|||
ウィリアムズFW25登場。前年に期待を裏切り、わずか1勝しかできなかったFW24からどう進化したでしょうか。B・A・Rに移籍したジェフ・ウィリスの設計によるFW24はコーナリング性能がジョーダン以下と酷評されました。課題はダウンフォース不足でした。デザイナーは新たにギャビン・フィッシャーを起用し、設計を一新しています。その結果、独自性が減り、ひたすらF2002を真似ることになりました。 | Williams FW25 appeared. How did it evolve from FW24 which betrayed expectation in the previous year and was able to do only only one victory? As for FW24 by design of Gef Willis who transferred to BAR, the cornering performance was severely criticized below as Jordan. The down force of the subject was insufficient. A designer newly appoints Gavin Fischer and has renewed the design. Consequently, peculiarity will decrease and F2002 will be imitated intently. | ||
前年型FW24との比較 保守的なウィリアムズが初めてコックピットサイドにバージボードを取り付けました。 ハイノーズだったFW24に比べてノーズは低くなりました。 リアタイヤフェアリングはホイールサイドの覆いがなくなりました。 リアカウルの稜線は後端で思い切り落ち、重心を低くすることに成功しています。 |
FW25 |
Comparison with previous FW24 Conservative Williams attached the barge board in the cockpit side for the first time. Compared with FW24 which was high nose, The nose became low. The cover of a wheel side of a rear tire fair ring was lost. It has succeeded in giving up the ridgeline of rear cowl, it falling at a back end, and making the center of gravity low. |
|
F2002との比較 ノーズのラインはF2002に似せました。 フロントウィング翼端板はF2002を真似た角型に変わりました。 サイドポッドの形状はF2002のように後方へ向けて下がりません。これは重心が高い印象を受けます。 サイドポッド上のエクストラウィングはF2002風に変えました。 |
FW25 |
Comparison with F2002 The line of nose was modeled on F2002. Front wing end plate changed to the square shape which imitated F2002. The form of side pod does not fall towards back like F2002. This receives the impression with the high center of gravity. The extra wing on side pod was changed into F2002 wind. |
|
フロント FW24の特徴だった、ノーズ下の整流板がなくなりました。縁石に乗り上げすぎると破損してバランスを失うことを嫌ったのでしょうか。ウィリアムズの独自性は減りました。 FW24のフロントウィングは地面に水平でしたが、FW25はF2002を真似てわずかに湾曲させました。 サスペンション・アームの前側は角度をつけず、車体に垂直にしました。これもF2002と同じです。 |
FW25 |
Front The rectification board under nose which was the feature of FW24 was lost. Did it dislike damaging, if it runs aground too much to a curbstone, and losing balance? Williams's peculiarity decreased. Although the front wing of FW24 was level on the ground, FW25 imitated F2002 and was incurvated slightly. The suspension arm front side did not give an angle, but made it perpendicular to the body. It is the same as that of this [ F2002 ]. |
|
リア リアタイヤの空転を防ぎ、磨耗を抑えることも課題でした。そのためにはダウンフォースを増やすことです。 エクストラウィングはF2002をコピーしました。リアタイヤ・フェアリングはかなり大きくなりました。これでダウンフォースが増えそうです。 流行の潜望鏡型排気口は、かなり控えめに低く取り入れました。その効果を確認できず、中途半端になったのでしょうか。 疑問なのがアンダートレイの下に見える白い板です。空気の流れを横に逃がしてしまう意図でしょうか。 |
FW25 |
Front It was also a subject to prevent idling of a rear tire and to suppress wear. It is increasing a down force for that purpose. The extra wing copied F2002. The rear tire fair ring became quite large. A down force is likely to increase now. The periscope type exhaust port of fashion was taken in low quite moderately. Couldn't you check the effect but become halfway? That it is a question is the white board which appears under an undershirt tray. Is it the intention which misses the flow of air horizontally? |
|
ウィリアムズは保守的な伝統があり、新しい技術を取り入れるのがもっとも遅い傾向があります。それがウィリアムズらしさでもありましたが、今回のマシンを見ると、フェラーリへの追従ばかり見えてしまいます。真似だけではフェラーリの前に行けませんが、エンジンはフェラーリよりもパワフルです。シャシーが足を引っ張ることがないようにすれば、十分勝機はあると考えたのではないでしょうか。 2003年は前半戦がTCS有り、後半戦はTCS無しになります。チャンピオンを狙うなら、どちらにも対応しなければなりません。この点はフェラーリとマクラーレンが過度に電子化されているため未知数です。これはウィリアムズ巻き返しの追い風になるでしょうか。 ウィリアムズの弱点はレース序盤に遅いことでした。これを解決するためにはミシュランとのマッチングが急務です。それが克服されたか、開幕戦メルボルンが見ものになりましょう。 |
Williams has a conservative
tradition and has a tendency with latest taking in new technology.
Although it was also Williams-likeness, if this machine is seen, only the
flattery to Ferrari will be visible. Although it cannot go only by
imitation in front of Ferrari, engine is more powerful than Ferrari. When
the chassis was made not to pull the leg, wasn't it thought enough that
there was a chance of victory?
2003, there is first half of the game TCS, and, as for second half of the game, TCS will become nothing. If a champion is aimed at, you have to correspond to both. Since Ferrari and McLaren are processed electronically too much, this point is an unknown. Does this become the fair wind of the Williams comeback? Williams's weak point was a thing late at the beginning of a race. In order to solve this, matching with Michelin is pressing need. It was conquered or opening game Melbourne should become sight. |
||
Williams FW25 | |||