Ferrari F2003-GA |
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Feb.8th,2003 |
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故ジャンニ・アニエリのイニシャルをつけたフェラーリの新車が登場。フィアットをアメリカに売るなとの願いか。基本的にマイナーチェンジのF2003-GAだが、ロリー・バーンは多くの部分を設計しなおした。マシンをよく見ればそのことがわかる。ただし、新しいフロント部分については公開されず、サンマリノまで待たされることになった。 | The new car of Ferrari which attached late Giannni Agnelli's initial appears. Is it wish of not selling Fiat to the United States? Although it was F2003-GA of a minor change fundamentally, Rory Byrne redesigned many portions. That is understood if a machine is often seen. However, it will not be opened to the public about a new front portion, but will be kept waiting to San Marino. | |||||
サイドポッドは低くなり、さらなる低重心化をはかった。 リアカウルのマルボロの字が少し削られて見える。リアセクションの小型化も進めている。エンジンもコンパクトにしているのだろう。 潜望鏡型の排気口カバーはより大型になった。 そんななか、フェラーリがFW24のリアタイヤ・フェアリングを真似たのは興味深い。これでF1はカラーリングを除けばどの車もみな同じに見える傾向が強まった。 (注:F2002のラウンチ版にはリアタイヤフェアリングがないが、実戦では付けられている。) |
F2003-GA F2002 |
Side pod became low and achieved the further
low center-of-gravity-ization. The character of Marbolo of rear cowl is deleted a little, and it is visible. The miniaturization of a rear section is also advanced. Probably, engine is also made compact. The periscope type exhaust port cover became more large-sized. It is interesting that Ferrari imitated the rear tire fair ring of FW24 such inside. When F1 removed the color ring now, the tendency which looks similarly as for the whole of every car became strong. (notes: Although there is no rear tire fair ring in the launch version of F2002, it is attached in the battle.) |
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上から見ると、サイドポッドがかなり絞り込まれたのがわかる。それに比べて車体前半はまだ変化を公開していない。 バーンの語るF2003-GAのポイント 1.空力 サイドポッド、ラジエターレイアウト、インボード・リアサスペンションは一新。これらは空力性能と冷却効果の双方を前進させる。これから3〜4週間かけて、フロントウィング、ターニングベイン、ブレーキダクト、およびリアサスペンションの改訂版を開発する。 2.トランスミッション F2002のものをさらに小さく、狭く、軽くした。ギヤセレクション・システムはさらに速いギヤシフトのために改善する予定。 3.サスペンションとステアリング パワーステアリングは基本から再設計した。ブリヂストンとの密接な連携でサスペンションを改め、タイヤ性能を最大限に引き出す。インボード・リアサスペンションは完全に設計しなおされ、新しいダンパーシステムを含んでいる。また、サスペンションは新しい素材と工法で重量の軽減を果たした。 4.エレクトロニクス マネリ・ステップ10という新しい電子装置は、スピードとパワーを作り出す。エンジンとギヤボックスの制御を改善した。これらは過去6ヶ月間にF2002でテストされている。 |
F2003-GA F2002 |
When it sees from a top, it turns out that side
pod was narrowed down considerably. Compared with it, change is not
yet exhibited the first half of the body. The point of F2003-GA which Byrne tells 1. Aerodynamics Renew the side pod, radiator layout, and inboard rear suspension. These advance the both sides of aerodynamics performance and the cooling effect. The revised edition of the front wing, turning vane, brake duct, and rear suspension is developed over three - four weeks after this. 2. Transmission It was still small and the thing of transmission F2002 was made narrowly and light. A gear selection system is due to be improved for a still quick gear shift. 3. Suspension and Steering power steering were re-designed from foundations. Suspension is changed by the close cooperation with Bridgestone, and a tyre performance is pulled out to the maximum extent. An in board rear suspension is redesigned completely, and contains the new damper system. Moreover, the suspension achieved mitigation of weight by a new material and a new method of construction. 4. New electronic equipment called the electronics Marelli step 10 makes speed and power. Control of engine and a gear box has been improved. These were tested by F2002 in the past six months. |
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サイドポッド前端の底部は、せり出している。 後端に向けては、低く絞り込まれた。 サイドポッド内のラジエターレイアウトを一新したのだろう。 新しい冷却装置の信頼性が問われるが、低重心化によりコーナリングスピードはさらに向上するだろう。 |
F2003-GA |
The bottom of the end before side pod has come
out to the front. If turned to the back end, it was narrowed down low. Probably, radiator layout in side pod was renewed. Although the reliability of a new cooling device is asked, cornering speed will improve further by low center-of-gravity-ization.
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リアタイヤ・フェアリングはウィリアムズを真似て、タイヤを覆うようなタイプだ。F2002にあえて泣き所を探すと、リアタイヤの磨耗度かもしれない。それはコーナリング中のスライドから来る。これを抑えるためにダウンフォースをつけたいのだろう。 | F2003-GA |
Rear tyre fairring is the type which imitates Williams and covers a tyre. If it dares look for a weak point to F2002, it may be the degree of wear of a rear tire. It comes from the slide in a cornering. Probably, I want to give a down force, in order to stop this. | ||||
リアのディフューザーは覆われた。実戦でどんな形にするかがお楽しみ。 潜望鏡型の排気口は、大きなカバーに意味がある。前方からの空気の流れが、排気の空力効果を邪魔しないようにするためである。排気はリアウィング下段に当ててダウンフォースを増やす。 |
F2003-GA |
Defuser of rear was covered. It is pleasure
what form it is made in a battle. Periscope type exhaust port has a meaning in a big cover. It is for the flow of the air from the front not to interfere with the aerodynamics effect of an exhaust gas. An exhaust gas is applied to the rear wing lower berth, and increases a down force. |
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F2003-GAがレースに登場するのはサンマリノからになるが、それまでフロントの改良は秘密にした。今、マクラーレンが追いかけてきている。MP4/18もサンマリノから登場する。それまでにアイデアを盗まれないために、フェラーリはフロントを従来型で隠した。 F2002のアイデアは多くのチームに盗まれつつある。F2003-GAはさらに上を行こうとするが、F2002ほどの記録(14勝)は残せないかもしれない。それでも10勝はするだろう。 問題はTCS禁止の後半戦で、フェラーリの前提が崩れる。おそらくシューマッハの連続完走記録は止まる。
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F2003-GA |
Although that F2003-GA appears in a
race consisted of San Marino, improvement of a front was made secret till
then. Now, McLaren has pursued. MP 4/18 also appears from San Marino.
Since an idea was not stolen by then, Ferrari hid the front with type
conventionally. The idea of F2002 is being stolen by many teams. Although
F2003-GA tends to go a top further, it may be unable to leave about 2002 F
record (14 wins). Ten wins will still carry out. The problem is the second half of the game of TCS prohibition, and the premise of Ferrari collapses. Probably Schumacher's continuation complete running record may stop. |
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全長:4545mm 全幅:1796mm 高さ:959mm ホイールベース:3100mm(+88mm) |
Length:4545mm |
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Ferrari F2003-GA |
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