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Jordan EJ13

Feb.17,2003

ジョーダンEJ13が正式発表されました。ビッグスポンサーを失ったジョーダンは、凋落の一途をたどっていますが、少ない予算でどうやりくりしてくるでしょうか。いくつか独自のデザインが見受けられます。 The official announcement of Jordan EJ13 was carried out. Although decline of Jordan which lost the big sponsor is being enhanced, how is it managed on few budget? Some original designs can see.
 
EJ12はノーズがいったん上がって下がるという形状をしていました。このためドライバーは足を上げるような姿勢となり、視界も悪いものでした。EJ13はこれをやめ、オーソドックスにしています。

EJ12はまっすぐ走ることすら困難な車と言われました。設計したハミディはクビになりました。EJ13はアンリ・デュランとゲイリー・アンダーソンの共作になります。

フロントウィング、ターニングベイン、リアタイヤフェアリングなどは大きな変化がありません。サイドポッド上にフィンがついたくらいです。


EJ13

EJ12

EJ12 was carrying out form where the nose once went up and fell. For this reason, the driver became a posture which raises a leg and its field of view was also bad. EJ13 stops this and makes it orthodox.

It was even called difficult car that EJ12 ran straightly. Designed Hamidy was discharged. EJ13 becomes the common work of Henri Durand and Gary Anderson.

The front wing, turning vanes, rear tire fairings, etc. do not have a big change. The fin stuck on side pod.

 
ハの字型のフロントウィング吊り下げ板は今年も健在でした。今や画一化したF1マシンで、ここだけ独自路線です。ターニングベインと合わせて、前年型と変わっていないと言えます。今年はノーズの変革で手一杯だったのでしょう。


EJ13

This year of the reverse V character type front wing hanging board was also living. By F1 machine which now was formed into drawing 1, it is an original route only here. Together with turning vane, it can be said that it has not changed with type in the previous year. Probably, the hand was full by the change of nose this year.
 
フィジケラが手にしているのがサイドポッド上のフィンです。これも他チームにはないユニークなものです。ジョーダンはエクストラウィングをつけず、代わりにこれをつけました。ダウンフォースはつけたくなかったのかもしれません。コーナリングよりも直線重視と受け取れます。


EJ13

It is the fin on side pod which Fisichella has touched. It is the unique thing which this does not have in other teams, either. Jordan did not attach the extra wing but attached this instead. Down force may be having not wanted to attach. It can be thought of as straight line serious consideration rather than a cornering.
 
後方には小ぶりな潜望鏡型排気口が見えました。このトレンドは取り入れています。

大方の予想では、ミナルディの前にいる程度です。しかしながら、コンパクトなフォードエンジンとのマッチングで良いバランスを得られれば、サーキットによっては活躍の機会があるかもしれません。TCS禁止後のホッケンハイムとハンガロリングで、フィジケラの走りに期待です。


EJ13

The back smallish periscope type exhaust port was visible. This trend has taken in.

In the general anticipation, it is the grade which is before Minardi. However, if good balance can be obtained by matching with the compact Ford engine, there may be an opportunity of activity by some circuit. It is Hockenheim after TCS prohibition, and a Hungaroring, and is expectation at Fisichella's run.

 

Jordan EJ13

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