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Renault R23

Jan.21th,2003

ルノーR23が登場。前年、マイク・ガスコインの設計したシャシー性能は高く評価されましたが、今年はどうでしょうか。F2002の影響は受けましたが、それほど大きな変化は見せず、前年型の延長線上にあると言えます。このチームの課題は広角エンジンのパワーかもしれません。なお、JTのメインスポンサー料は42〜48億円と推定されます。 Renault R23 appears. Although the chassis performance which microphone gas coin designed was esteemed in the previous year, how is it this year? Although the influence of F2002 won popularity, a so big change is not shown but can be said that it is on the extension of the type of the previous year. The subject of this team may be the power of wide angle engine. In addition, the charge of a main sponsor of JT is presumed to be 35-40 million dollars.
 
前年型R202との比較

それほど大きく変わったところはありません。

ターニングベインは小型化しました。

リアタイヤ・フェアリングが大きくなり、2段構造になりました。

  R23
R202

Comparison with previous R202

There is no place which changed so a lot.

Turning vain was miniaturized.

The rear tire fair ring became large and became two step structure.
 
F2002との比較

ターニングベインの小型化はF2002の影響を受けています。

   R23
F2002

Comparison with F2002

The miniaturization of turning vain is influenced of F2002.
 
ノーズが低くなりました。これは2枚の吊り下げ板の大きさでわかります。F2002の影響大です。

フロントウィングの形状はあまり変わっていません。翼端版の後方が内側に切れ込んだくらいです。

サスペンションはまだ秘密のようです。OPTと呼ばれる新機構は、キャンバー角を動的に変化させるものと言われます。コーナリング時にネガティブにして接地性能を上げます。それはミシュランと共同開発したタイヤとセットのシステムです。

ルノーは目標をミシュラン勢のトップと高く掲げました。フランス連合がトップチーム入りなるでしょうか。

 R23
R202

The nose became low. This is understood in the size of two hanging boards. It is the influence size of F2002.

The form of the front wing has seldom changed. The back of the wing end plate was incised inside.

It seems that a suspension is still secret. The new mechanism called OPT is called that to which a camber angle is changed dynamically. At the time of a cornering, it is made negative and road-hugging ability is raised. It is the tire and the system of a set which were jointly developed with Michelin.

Renault held up the target highly with the top of Michelinvigor. the France union -- a top team -- entering -- isn't it?

 

 
 
ルノーは上方排気を変えませんでした。RENAULTのロゴの前に穴が残っています。一方、かつてのマクラーレンを思わせる煙突が現れました。サイドポッドからの風をエクストラウィングからリアタイヤ方向に流そうとしています。広角エンジンならではのサイドポッド内の苦心も見受けられます。


R23

Renault did not change an upper part exhaust gas. The hole remains before the LOGO of RENAULT. The chimney which makes once McLaren consider on the other hand appeared. It is going to pass the wind from side pod in the direction of a rear tire from the extra wing. The efforts in side pod of a wide angle engine no one but can also be seen.
 
ルノーもリアの低重心化に取り組みました。もともと広角エンジンで低重心化の先鞭をつけたルノーですが、フェラーリに先を行かれた感があります。今年はフェラーリをしのぐNo.1コーナリングマシンを目指します。


R23

Renault also tackled low center-of-gravity of rear. Although it is Renault who pioneered in low center-of-gravity with wide angle engine from the first, there is admiration which went the point to Ferrari. The No.1 cornering machine which endures Ferrari is aimed at this year.

 
ルノーの今年の武器はサスペンションと思われますが、もしアクティブ・サスペンションの類と見なされると違法になります。ベネトン時代にFIAと対立したブリアトーレが、モズレーを懐柔することができるのか。金曜朝テストでFIA寄りの姿勢を見せたことが大きいかもしれません。コスト削減改革を進めるFIAにしても、ルノーという自動車メーカーをつなぎとめるためには、多少の融通は利かせる可能性があります。 Although the arms of Renault's this year are considered to be the suspension, it becomes illegal if regarded as the kind of an active suspension. Can Briatore which was opposed to FIA conciliate Mosley in the Benetton time? It may be good to have shown the posture of FIA slippage by the test on a Friday morning. Some accommodation may be used in order to connect and lodge an automaker which advances cost reduction reform and which is called Renault as for FIA.
 
Renault R23

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